• vakttjejen

Allternativ till polarns skaljacka och byxa önskas!

ÄR det verkligen polarn och pyrets ytterkläder/skalplagg de bästa på marknaden. Vad tycker du?

Tips på andra skalplagg som du annser var bättre, snyggare eller mest värda priset?

• Svar på tråden Allternativ till polarns skaljacka och byxa önskas!
  • Vila

De bästa vet jag inte, men jag tycker att det är onödigt att lägga ut så mycket pengar på kläder till barnen som de ändå växer ur till nästa säsong och dessutom måste man ändå dra på galonisar nästan jämt om vår/höst och ofta även på vintern så då duger de billiga märkena/begagnat/ärvt iallafall i mellansverige där vi bor.

• vivi85

finns skaljackor på ullared.. 250kr/st har ingen själv men de såg fina ut.. :)

• saris2008

Didriksson jacka 400:-. Byxorna vet jag inte vad de kostar.

• Tricia

Både FIX (Lindex) och Everest (Stadium) har likvärdiga och billigare skalkläder..

• Morbid Mistress

nej. Jag upplever Everest från stadium som mycket tåligare. Vi hade en jacka från pop som det lätt blev en reva i och jackan från everset har hållit bättre. Äldsta fick skalbyxor från pop vilka hon med lätthet har nött ut på ett år. Nu har vi köpt skabyxor även från everest och det ska bli spännande att se hur de håller.

• vakttjejen

Mailade polarn och frågade vad de har för vattenpelare på sina skalplagg och de var förvånansvärt höga. 7000mm. Tror att det är betydligt högre än stadiums kläder.

• Lia85

De bästa? Nej! Men grymt snygga Och de ÄR superbra. Men lika bra funktionsplagg finns på lindex, name it och ica maxi.

Min Gabriel har mängder av skalkläder, går i en ur och skur skola. Köpte ett set på maxi i höstas för 199 kr, lika bra som polarns... Men jag är lite märkeskåt när det kommer till pop

Lindex säljer "regnkläder" som är en vind o vattentät jacka och vind o vattentäta byxor. Funkar även de lika bra som pop. Gabriel har haft både pops överdragsbyxor och dessa från lindex. De från lindex är faktiskt i bättre kvalitet. Och galon behövs absolut inte ovanpå. Har du skalkläder räcker det. Gabriel har gått två år i sin skola nu och ALDRIG använt galonkläderna om det funnits skalkläder på plats (hans virriga mamma har råkat ta hem de på morgonen vid ett par tillfällen )

• Smultris

Polarns skalbyxor har vattenpelare 10000 fick mail av dem igår.

har just nu everest och dem tycker jag inte är bra..måst alltid dra över galonisar annars är min sötnos blöt.......

• Shira

Jag har gått över från pop till Nanook mer och mer, går att fynda på nätet om man letar. Tycker de är jättebra hittills!

Svar på tråden Allternativ till polarns skaljacka och byxa önskas!