Ni som har TELIA ADSL (bredband) har ni också såhär?
Nu i flera dagar (säkert 4 dagar) har mitt internet lagt om hela tiden till och från, datorn är helt okej så det är alltså TELIA som strular, någon mer som har det sååhär?
Nu i flera dagar (säkert 4 dagar) har mitt internet lagt om hela tiden till och från, datorn är helt okej så det är alltså TELIA som strular, någon mer som har det sååhär?
Nope, har inte haft några som helst prolem.
Mitt Telia har fungerat i princip utan problem i 4-5 år men för ett par månader sedan märkte jag att det började bli väldigt långsamt. Hade innan ca 12 Mbit men nu plötsligt var det nere i 0,3 Mbit/sek. Ringde Telia som påstod att det inte var nåt fel hos dem. Det fortsatte att vara så dåligt så jag ringde fler gånger och till slut var det nån som tog emot en felanmälan. Sen plötsligt spottade hastigheten upp sug till ca 7 Mbit. De hade ut nån Nisse som kollade det hela och som fortfarande inte hittar nåt fel hos Telia. Så nu får det vara så här. Jag fick sänka mitt abonnemang till 6-8 Mbit så det blev lite billigare per månad. Dumt att betala för högre hastighet än vad man kan få.
Kolla så att det inte är fel på ADSL-modemet eller splittern. Skulle tippa att problemet är där.
Jag har telia adsl 24Mbit/sek och har liknande problem när jag surfar trådlöst, det fungerar dock perfekt på datorer uppkopplade via TP