• vårtulpanen

Fick ni tillbaka UVI efter behandling med Selexid under graviditeten?

Jag har precis behandlat en UVI med Selexid, tog sista pillret i söndags. Men nu känner jag att det börjar svida i nedre delen av magen igen. Kan det vara UVI på gång igen? Har ni fått upprepade UVI under graviditeten? Är i vecka 32.

• Svar på tråden Fick ni tillbaka UVI efter behandling med Selexid under graviditeten?
  • 4familjen

japp, åt selexid och furudantin under nästan 2 hela graviditeter, fick ÄNDÅ UVI vilket ledde till flera njurbäckeninflammationer!

• 4familjen
    vårtulpanen skrev 2009-07-28 22:21:04 följande:
    Vad är en njurbäckeninflammation? Är det farligt? Hur vet man att man fått det?
    det är när bakterierna förs vidare upp till njurarna och orsakar att njurbäckenet vidgar sig och njurarna inte kan fungera normalt. Alltid inläggning som gäller, intravenöst antibiotika, och i vissa fall inoperation av kateter mellan njurar och urinblåsa (been theere,done that)

upprepade njurbäckeninflammationer kan leda till sviktande njurar!

Om man får det så VET man om man säger så, gör så sjukt jävla ont i sidan så man inte vet vart man ska ta vägen.

Jag anser mig själv vara jäkligt härdad, andra gången jag fick det (krävdes in.op kateter) började jag grina av smärta.

Hög feber är vanligt tecken i samband med flanksmärta.
  • Solisrosis

japp.. åt selexid i v 18 elr 20, fick tillbaka UVI på en gång.. fick sedan Furandatin, fick tillbaka UVI efter några veckor, sådär höll vi på till v 30 ungefär när det bestämdes att jag skulle äta Furandatin resten av graviditeten...

men allt gick bra och ut kom en liten tjej som mådde kanonbra.

däremot hade jag bara UVI, inte GBS, testades för detta vid varje UVI odling, som jag jorde ofta, med 2-3 veckors mellanrum.

Svar på tråden Fick ni tillbaka UVI efter behandling med Selexid under graviditeten?