• IdaN

Hur länge ska man äta medicinen mot oregelbunden mens?

Hej!

Jag har haft problem med min mens i snart 2 år jag blöder flera veckor i streck och det blir lixom aldrig bra känns som en ond cirkel hela tiden för ca 3 månader sedan fick jag utskrivet cyklonova tror jag dom heter som jag ska äta varje gång jag har mens så ska de korta ner den sa läkaren första månaden hjälpte den och jag fick bara 4 dagars mens och denna månaden så hade det ingen effekt alls jag blöder ännu och det är 3 veckor sedan.

Jag vet inte vad jag ska göra för att bli av med mensen någon som vet hur länge man ska äta tabletterna innan man bör kontakta läkare igen?Jag orkar snart inte med detta längre man kan ju inte vara intim med mannen eller känna sig fräsch.

Mvh Ida

• Svar på tråden Hur länge ska man äta medicinen mot oregelbunden mens?
  • Anonym (?)

Har du en blödningssjukdom?
    Eller är det hormonellt att du blöder så länge?

Går du hos en bra gyn, jag hade trott att man skulle kunna få bättre hjälp?

Jag vet inte så mycket om sånt här, men en hormonspiral ger ju mindre blödningar, kanske vore ngt?

• IdaN

Jag går på mvc men dom har inte varit till mycket hjälp faktiskt.Dom vet inte varför jag blöder så som jag gör har gjort massa tester och det visar inget. Läkaren jag var hos när jag fick mina tabletter sa att sätta in en hormonspiral skulle bara göra det värre för min del. Varför det vet jag dock inte.

Svar på tråden Hur länge ska man äta medicinen mot oregelbunden mens?