• carpediem87

Infekterad hårsäck?

Jag kanske oroar mig i onödan; men det hade varit riktigt skönt att få något svar på min oro då jag faktiskt inte har tid att undersöka mig på ett tag.

Jag märkte för tre dagar sedan en "knöl" precis ovanför min krigare, inte på den, men precis ovanför där det mesta av könshåret brukar sitta.
    Då jag hade rakat mig lite vårdslöst under stress några timmar tidigare hoppas jag att det bara är en inflammerad hårsäck..... Men jag är fortfarande väldigt orolig av flera anledningar. Till att börja med så känns det som en öm knöl, lite som en stor innebrännare men ändå inte. Den är i storleken av en ja, pistagenöt eller något i den stilen, och den känns även så rent formmässigt då jag kan "greppa tag" i den under huden så att säga, och känna den från alla håll med fingrarna, även underifrån.
    Jag har tryckt på den litegrann 1-2 gånger varje dag; första gången kom det ut lite var, och efter det har det varit precis som när man klämmer en finne....det här vita äckliga som övergår i en gulaktig vätska för att till sist övergå till helt röd vätska om man klämmer lite för mycket.
    Själva bulan sticker bara ut litegrann och utmärker sig inte på något annat sätt rent färgmässigt eller formmässigt.

Jag har aldrig upplevt detta tidigare och det är klart att man är väldigt orolig...kan det vara en könssjukdom?

Det finns en risk för att jag har haft kondylom sedan några månader tillbaka, då min partner har fått det och säger sig inte ha haft oskyddat sex eller sex överhuvudtaget med någon annan än mig de senaste fyra åren..vilket jag är ganska säker på är sant..... jag har aldrig haft något problem eller utslag som helst; och testat mig mot precis allt efter min föregående partner, men kondylom kan man ju tydligen ha även utan bieffekter eller att det syns, och det går väl inte att testa sig mot det heller om jag inte är fel på det.....hur som helst; jag har svårt att tro att det skulle vara detta även om det som sagt föreligger en risk att jag har kondylom.
    Egentligen är jag väl extra orolig eftersom jag fick samtalet angående kondylom bara nån dag innan "bulan" dök upp.... Den är öm och storleksmässigt ser den likadan ut hela tiden sedan jag upptäckte den. Jag vågar inte riktigt klämma ut "allt" för det känns som om jag skulle klämma sönder något och det gör såklart även ont.

Är det en inflammerad hårsäck bara? Och vad ska jag isåfall göra/föreligger det några risker jag bör känna till?

Kan det vara något annat och isåfall vad?

Är det vanligt?

Vore mycket tacksam för svar och hoppas jag har beskrivit problemet tillräckligt bra utan att framhäva några kräkreflexer.....själv äcklas jag något otroligt av det.

• Svar på tråden Infekterad hårsäck?
  • Anonym

Det är säkert som du säger en inflammerad hårsäck! Jag har också haft nåt liknande, det var liksom som en stor ärta som man kunde ta mellan tummen och pekfingret och klämma och då kom det också ut diverse äckliga konsistenser...det gick över på ett par dagar så det gör säkert ditt också.

Nu har jag aldrig själv haft kondylom men det är ju vårtor, inte bulor med var...Så det behöver du inte oroa dig för. Lycka till!

• Anonym (Lillan)

Har haft kondylom och kan lova dig att det inte är de som du nu märkt av.
    Kondylom visar sig som vårtor på könsorganet om du får några symptom av de, men man kan vara bärare av viruset utan att det alls bryter ut.

Det jag kan rekomendera i detta läge är att hålla rent och torrt och rengöra med Dessivon på och runt knölen.
    Jag har själv haft knölar liknande stora finnar efter att ha rakat mig och det kan vara så att det är innåtväxande hårstrån efter att ha rakat sig längre period.
    Men är du riktigt orolog tycker jag du ska kolla med läkare.

Och ja även vi tjejer kan få sådanna problem ;)

• carpediem87

Tack för svaren, det var verkligen lite av en lättnad att läsa dom.
    Till min glädje märkte jag att "bulan" var betydligt mindre idag när jag vaknade, och förmodligen så är den väl helt borta inom kort, annars får jag ta mig till en läkare helt enkelt.
    Sen får jag nog ta och fixa en rakhyvel som är gjord för intimrakning, Mach 3 hyvlar är nog inte det bästa har jag fått lära mig nu iallafall =)

• Airlee

Hehe, det där var jag med om en gång och trodde att jag hade en cancertumör. Ofräscht som fan, men ofarligt.

• Anonym (Lillan)

Det bästa du kan göra för att förhindra liknande i framtiden är att ha separata blad som du använder vid intimrakning och komma ihåg att raka medhårs :)
    Sen är det bra att ha intimrengöring hemma som du använder efter rakning :)
    Vet av bra produkter som jag själv använder/använt och är enormt nöjd med dem :)

Kolla dessa länkar:

www.vuxen.se/invit-intimate-hygiene-100ml-p-96.html

www.vuxen.se/bikini-line-100ml-p-4311.html

Hoppas att allt blir bättre och kul att höra att knölen blivit mindre :)

• carpediem87

Anonym (Lillan) skrev 2009-07-29 22:09:50 följande:

Det bästa du kan göra för att förhindra liknande i framtiden är att ha separata blad som du använder vid intimrakning och komma ihåg att raka medhårs :) Sen är det bra att ha intimrengöring hemma som du använder efter rakning :) Vet av bra produkter som jag själv använder/använt och är enormt nöjd med dem :) Kolla dessa länkar: www.vuxen.se/invit-intimate-hygiene-100ml-p-9... www.vuxen.se/bikini-line-100ml-p-4311.html Hoppas att allt blir bättre och kul att höra att knölen blivit mindre :)
    Tack för länkarna =)
  • Anonym (Lillan)

Så lite så TS :D
    Varför sitta på bra info utan att dela med sig ;D

Svar på tråden Infekterad hårsäck?