• Lyckliga jag2

Träffas Ljungsbro/Linköping

Halloj på er. Nu är jag lite sotis på Norrköpingsgruppen som träffas och tar en fika då å då. Tycker detta låter som en toppenide.
    Så nu tänkte jag att vi in Linköping kan ju inte vara sämre, (vadan denna ständiga tävlan mellan dessa städer ) nej nej skämt och sido.

Tyckte de hade en bra idé bara och är själv sugen på att träffa nya vänner.
    Nyblivna mammor, mammor, pappor (kanske kan känna sig lite utanför men dock så välkomna), sambos, ensamna, unga, gamla, ja egentligen alla möjliga. Poängen är dock, barn eller kommande barn.

Själv är jag 34 å känner mig lite mittemellan så där. I hjärtat är jag och förbli en go å gla smålänning, men flyttade till Linköping pga studier, bor nu i Ljungsbro. Är i v 7 med första barnet.

Tyckte detta kunde vara kul för många då man aldrig kan få för mkt information som nybliven mamma. Har en känsla av att det finns många tips och ideér där ute som folk bara vill dela med sig av

Skriv ett par rader om du är intresserad.
    Kram på er

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-29 11:25
    Hej igen. Jag kommer att vara bortrest fram till fredag kväll så jag hör av mig i helgen så får vi se hur många vi blir till första träffen i alla fall. Tjoho så kul

• Svar på tråden Träffas Ljungsbro/Linköping
  • babybloggen

Jag kände samma sak som du när jag läste om Norrköpingsgruppen som träffas och fikar! Lite avundsjuk så där. ;) Skulle tycka det vore kul med en träff i Linköping!

Jag är 36 år, bor i Linköping och väntar mitt första barn. Är i vecka 12.

Blir spännande och se om fler hakar på. Jag är iallafall helt klart intresserad.

• JoJo02

Det finns några Linköpings gupper som träffas tror jag.
    Jag är 32 år och har en son på 1 år.
    Jag har nyligen flyttat från Linköping till Mjölby men jag kanske kan vara med i "din" tråd ändå.

• Ladycocos

Hej tjejer!!

Jag vill oxå fika!

Inflyttad från Stockholm för att jag träffade kärleken på landet, har veckopendlat ca 2 år, men slutade med det för ett par veckor sen då vi i dagarna väntar vårt första barn.

Just nu bor vi inne i Linköping, men flyttar 1 okt till Fornåsa...

• Lyckliga jag2

Hlloj på er tjejer Förlåt att jag inte har hört av mig, har legat sjuk här förskyld å feber men jag börjar rätta till mig lite nu

Tänkte kolla lite, jobbar ni? passar någon helg bäst för fika eller hur ser det ut för er..
    Ska länka denna tråden till linköping/Norrköping tråden oxå
    Ha det gott med magar och allt.

• mullemuppan

Är också gärna med och fikar framöver fast jag får kanske hoppa över första fikat eftersom jag är mitt uppe i en flytt för tillfället. Flyttar inom Linköping denna gång men flyttar ut till Ljungsbro i december när huset är färdigbyggt.
    Är 31 år och i v 14 med första barnet. Jobbar så helger passar bäst för mig.

• babybloggen

Jag jobbar också, så kvällar eller helg funkar för mig.

• sladdunge

jag hänger gärna på. Jag kan väl egentligen vilka tider som helst :)

• JoJo02

Ts, trist att vara sjuk.

Jag är hemma på dagarna men har en liten vildbatting, så kvällar och helger är bra för fika.

Får jag bara säga utan att vara diskriminerande, vad kul med en tråd där några är "lite äldre"
    Har bott utomlands länge så känner mig lite nyinflyttad igen. Skulle vara kul att lära känna fler vänner/bekanta

• JoJo02

Ladycocos: Kikade just på din profil, du har ju nyss blivit mamma. Grattis!!!!

• Ladycocos
    JoJo02 skrev 2009-08-07 13:58:19 följande:
    Ladycocos: Kikade just på din profil, du har ju nyss blivit mamma. Grattis!!!!
    Tack, det är verkligen det mest underbart ljuvliga som hänt. Kan inte titta mig mätt på min underbart söta lilla kille...

Jag hänger jättegärna på för en fika!!

Jag bodde utanför Ljungsbro innan vi flyttade in till stan. Min man jobbar på Vreta skolan, ute på jordbruket, och vi bodde ute på gården tills i november.
  • Lyckliga jag2

Hallojsan på er. Nu tänkte jag kolla om det är någon eller några som vill träffas lördagen den 22 aug för en fika/promenad eller vad vi nu känner för. Tänkte föreslå Linköping som plats sen får vi se vad ni tycker

• Lyckliga jag2

Jo jag tänkte vi kan väl göra en liten lista på vilka som är intresserade till första träffen.

Lyckligajag2

• Elisabeth83

Hej!

Jag kanske också kan få vara med någon gång? Bor i Norrköping men ska flytta till Linköping 1:e oktober. Sambon jobbar där och jag pluggar så why not. ;) Jag är 26 och väntar första barnet. Är i v.16.

• Lyckliga jag2

Halloj igen. måste tyvärr avboka helgen, inte för att någon har hört av sig men ändå Svärmor fyller visst år och har bestämt sig för att ha besök den helgen. Men jag hör av mig senare om ett nytt alternativ.

• saltflingan

Sållar mig till gänget jag med.

Är 30 och väntar första barnet 28/11. Är arbetslös så jag är ledig om dagarna, däremot krävs det lite framförhållning för träffar då sambon har bilen i vanliga fall. Men om vi bokar in en tid så skjutsar jag honom till jobbet och har sen bilen för mig själv. För att jag inte ska framstå som jättelat så lägger jag till att vi bor ute på landet så bil är enda sättet att ta sig till stan. (Iaf när man är gravid och har kondis som någon som varit död det senaste halvåret...plus foglossning. ;-P )

Annars funkar helger också, söndagar är i regel bättre än lördagar då man har så mycket för sig iaf. Jag tror aldrig jag har varit så fullbokad på lördagar som denna sommar.

Tycker det skulle vara jättekul att lära känna lite nya vänner, som dessutom är i samma sits som en själv. Nästan alla mina gamla vänner har flyttat från stan och de två som är kvar befinner sig inte i samma fas i livet.

• babybloggen

Men hej Spökplumpen! Vad kul att se dig här också!

• saltflingan

Babybloggen: Hihi nu känner jag mig lite som en kändis!

Med tanke på att vi springer på varandra här också så borde vi verkligen få till en träff tycker jag!

• nallefia

Hej!
    Jag hänger gärna med och fikar/umgås. Är 28 år, bor i Linköping och gravid i v 18. Smålänning från början men har bott här i 2,5 år nu.

• Teklas mamma

Hej! Jag är nyinflyttad (sen i påskas) i Ljungsbro med min sambo och vi väntar vårt första barn den 29 nov. Jag vill gärna träffa fler vänner i Ljungsbro som har småbarn eller är gravida. Tycker att det låter jättekul att ha en fikaträff!

Svar på tråden Träffas Ljungsbro/Linköping