Skötbordslösning i trång lägenhet?
Vi försöker finna en vettig lösning för skötbord i vår 40-tals 2:a om 58 kvm.
Badrummet är sådär jättelitet som det är i gamla lägenheter, så vi vill udnvika en lösning med skötbord på badkaret, eftersom vi då inte kommer komma in i duschen.
Det är tjocka betong/tegelväggar överallt och vi är därmed tveksamma till att borra för att montera något vägghängt.
Vi har övervägt en lösning med skötbordet liggandes på spjälsängen i sovrummet, men det verkar också trångt och besvärligt.
Vårt hetaste spår är just nu att ordna något i köket, då detta är ganska stort och vi borde kunna avsätta plats. Jag har blivit tipsad om att använda enbart skötbords-underlägg som tas fram vid behov och i övrigt använda vad lediga ytor som finns. Idén är väl OK, förutom att vi har det väldigt kallt och dragit hemma. Om vintern är det bara 17-18 grader på köksgolvet och det känns inte OK med en liten bebis.
Vidare inbillar jag mig att det är skönt att ha allt samlat på ett och samma ställe, avseeende tvättlappar, blöjor etc. Jag prioriterar också att ha nära till vatten av hygienskäl. Därför väger också köket tungt.
Vad har ni andra för erfarenheter? Tar tacksamt emot idéer, erfarenheter och tips om smarta compact-living lösningar för bebis!