• Yollis

så sugen på att bygga LB-hus, fler?

har åkt nåra svängar på ett område med massor av fina tomter till salu och längtar och hoppas nu ännu mer...kollar och suktar efter hus att bygga,
    men troligen blir det inte förrän låååångt lååångt fram i tiden.
    VARFÖR finns inte pengar på träden i trädgården??

Nu har jag i allafall snöat in på LB-hus (www-lbhus.se), dom har fått mycket bra kritik på "byggahus.se" och har totalentreprenad och grunden ingår i deras huspriser, väldigt bra standard mm...

kanske är det graviditeten som spökar med jag kan gråta en skvätt för att jag längtar och verkligen "känner" för att bygga på detta speciella ställe, och detta speciella hus som passar oss så bra! (LB-hus, Steglitsen)
    ♥ Tuva 2006 ♥ Lillebror BF 14/11 - 09 ♥
  • Svar på tråden så sugen på att bygga LB-hus, fler?
  • Susanne905

Många tillverkare har totalentrepenad samt att grunden räknas med i kalkylen när man får offert. Sedan är det ju som alltid att hitta en modell som passar ens behov.

• Harvalp

Vi ska bygga ett lb-hus ska stå klart någon gång i feb/mars! Längtar så! Får jag fråga vart det ligger det du sett?

• Yollis
    Harvalp skrev 2009-07-31 19:39:27 följande:
    Vi ska bygga ett lb-hus ska stå klart någon gång i feb/mars! Längtar så! Får jag fråga vart det ligger det du sett?
    åhh vad spännande, vilken modell har ni valt?

Jag har inte sett nått live, utan bara bilder på nätet
    men tomten ligger bara nåra 100 meter från där vi bor nu, enköpingskommun.
  • Harvalp

Ja, det är jättespännande! Tycker att tiden går så långsamt nu bara, har redan börjat att "inreda", haha. Vi ska ha Ugglan classic 121 m2 och tomten är på 1100 m2.
    Hoppas att ni också blir ägare till ett lb-hus, om inte nu så i framtiden

OT: Såg att du ska ha bebis i november, det ska jag med! Mycket att se fram emot nu

Kram

• Yollis
    Harvalp skrev 2009-07-31 21:25:00 följande:
    Ja, det är jättespännande! Tycker att tiden går så långsamt nu bara, har redan börjat att "inreda", haha. Vi ska ha Ugglan classic 121 m2 och tomten är på 1100 m2. Hoppas att ni också blir ägare till ett lb-hus, om inte nu så i framtiden OT: Såg att du ska ha bebis i november, det ska jag med! Mycket att se fram emot nu Kram
    Åhh vad kul! det kommer bli så fint!
    Får man vara fräck och fråga vad ni har fått för avtal på pris, och er tomt vad gick den på? Vi bor ju på 116 kvm nu så vi önskar oss råd med ett på minst 150 kvm och jag vill ha minst 5 sovrum Jaja, drömma kan man ju alltid Här går tomterna på allt mellan 500-800 tusen, svindyrt, vi hoppas att dom sänker priserna snart iom lågkonjukturen, dom har trots allt 45 tomter kvar att sälja....

Efter 1a barnet så hade jag bestämt att det max skulle bli 2 barn, nu vill jag (med nr 2 i magen) ha minst 3 ungar hahaha.... hormoner kan verkligen ställa till det
    November kommer bli en spännande månad!!
  • Harvalp

Ja, fråga på du. Med hus och tomt + allt som ingår (markarbete mm.) och de tillval vi har gjort så hamnar summan ganska exakt på 3 miljoner varav tomten kostade strax över 900.000
    Sen tillkommer ju garage/förråd altan, trädgård osv. osv.

• Yollis

wow, så mina tomtpriser är rätt OK enligt dig då Vad var det för strl på tomten?
    Vad har ni för tillval på huset, har ni gjort nåra ändringar i planritningen?

• Harvalp

ja, det var helt ok priser tyker jag allt! Tomten är på 1100 kvadratmeter, lite lagom sådär. Tillval som vi har gjort är bla. rostfria vitvaror i kök, induktionshäll, annan ytterdörr, braskamin, badrumsindredning, andra duchväggar, lite spotlights. Men vi har inte gjort några ändringar på planlösningen.

• Yollis
    Harvalp skrev 2009-08-01 17:33:59 följande:
    ja, det var helt ok priser tyker jag allt! Tomten är på 1100 kvadratmeter, lite lagom sådär. Tillval som vi har gjort är bla. rostfria vitvaror i kök, induktionshäll, annan ytterdörr, braskamin, badrumsindredning, andra duchväggar, lite spotlights. Men vi har inte gjort några ändringar på planlösningen.
    OK ja då blir det ju nåra extra lappar för huset, men man får det ju som man vill ha det. helt fantastiskt! {#lang_emotions_sunny}
    Hur har er LB-kontakt varit? Hur lång tid har hela prosessen till färdigt kontrakt tagit?
    Vist är det nyckelfärdigt ni bygger?
  • Harvalp

Ja det är så kul att få bestämma hur man vill ha det! Just nu i smester tider händer det inte så mycket, men idag på måndag ska ialf bygglovet vara klart (det har tagit ca en månad längre än vad det skulle) så nu hoppas jag att det drar igång =) Kontakten med lb-hus har varit jättebra, vi har en jättetrevlig och kunnig mäklare. Vi bygger ett nyckelfärdigt hus ja.. skönt

• Yollis

fantastiskt skönt med nyckelfärdigt!

Min man är ju målare, så han kommer nog vilja måla och tapetsera för att få ner en del kostnader... OM det nu är värt den tiden....{#lang_emotions_undecided} Hemma tar ju allt dubbelt så lång tid än hos andra lixom..

• Harvalp

åh vad smidigt att ha en man som är målare.. men som sagt det är skönt att inte behöva göra nått mer än att bestämma hur det ska se ut, det kan vara svårt nog!

• Yollis
    Harvalp skrev 2009-08-04 18:27:35 följande:
    åh vad smidigt att ha en man som är målare.. men som sagt det är skönt att inte behöva göra nått mer än att bestämma hur det ska se ut, det kan vara svårt nog!
    Jag vet inte om det är så skönt, man brukar ju säga
    "skomakarens ungar har sämst skor"
    Sambon tapetserar och målar gärna hos andra och får ersättning för det,
    hemma tar det flera år att få upp en tapet...
  • Yollis
    Harvalp skrev 2009-08-05 12:00:42 följande:
    haha undra varför det är så??
    man får ju inte betalt för att tapetsera hemma hos sig själv
Svar på tråden så sugen på att bygga LB-hus, fler?