Jag har blivit vräkt, vad ska jag göra?
Förra månaden (juni) blev inte hyran betald pga att jag inte hade pengar till den.
Jag hade sökt hos soc men fick avslag.
Jag överklagade till länsrätten men fick avslag där med.
Jag har papper på att jag bara fick 3200 i föräldrapenning den månaden och det är långt under normen för vad jag ska ha. (Har ett barn)
Hyresvärden skickade då ett brev till mig och skrev att det va skickad till kronofogden. Jag tänkte att det va en bra idé då jag kunde betala av den hos dem på de närmsta månaderna.
Innan jag har hunnit ta kontakt med kronofogden ang. detta så fick jag hem ett brev om att jag genast ska flytta ut ur lägenheten. (jag blev vräkt av kronofogden)
Problemet är att jag har betalat in depositionshyra för lägenheten som de kunde använda ifall jag inte kunde betala hyran en månad. De har inte använt sig utav dessa pengarna.
Jag ska gå till kronofogden, soc och hyresvärden imorgon och försöka reda ut detta. Jag hoppas på det bästa eftersom depositionshyran borde de ha tagit ifrån, men jag är ändå orolig.
Jag har ingenstans att ta vägen om jag blir vräkt härifrån. Vad kan jag mer göra? Jag kommer inte kunna sova en blund inatt pga detta.