hållde på att svimma idag
var i kista centrum idag och hälsade på mannen som jobbar där
känner bara allt svarnar framför ögonen och måste sitta ner
känner hur jag mår illa och jätte ont i skallen.
nu har jag fortfarande ont i skallen.
var i kista centrum idag och hälsade på mannen som jobbar där
känner bara allt svarnar framför ögonen och måste sitta ner
känner hur jag mår illa och jätte ont i skallen.
nu har jag fortfarande ont i skallen.
vet inte vilken vecka du är i, men det kan vara järnbrist som gör att du blir yr o svimfärdig så du borde nog höra med din bm
går in v29 imorgon
senast jag var oss bm så låg mitt järnvärde på 110
och har då börjar äta järntabletter
kan ju vara så att hb har gått ner ytterligare och att järntabl. inte hunnit värka ännu..hör med din bm..kram
Min vännina svimmade flera gånger under sin graviditet. Nu minns inte jag riktigt vad det berodde på. Men hon tog såklart extra järntabletter och så.
Prata med din barnmorska om du känner dig osäker.
Kram
ska ringa min bm imorgon f
Det är nog bra om du kollar både järnvärde, urin och blodtryck. Huvudvärk ihop med högt blodtryck samt äggvita i urinen kan tyda på havandeskapsförgiftning. Nu tror jag inte att du har fått det men man ska alltid vara noga med att kolla upp det.
Du ska se att allt går bra!
Kramis
Är själv i vecka 19 och jag får dessa svimattacker rätt så ofta, särskilt om jag står en stund och koncentrerar mig på något.
Tydligen beror det för mig på blodtrycksfall, vilket är ganska vanligt (hade dock inget sådant alls i min första graviditet).
För mig händer det om jag nyss ätit, eller om jag inte ätit på väldigt länge. Något som hjälper är dock en vattenflaska, som jag nu konstant bär omkring med mig
Jag har haft liknande problem.... Fick veta att det berodde på att jag hade lågt blodtryck. Kan kanske bero på det?
Kolla ditt bltr så det inte är för lågt, hade du ont i huvudet före din svimmningsattack? Då kan det vara högt bltr oxå. lycka till med allt och hoppas du mår bätte nu. kram
Jag har känt mig svimfärdig några gånger under graviditeten, min bm sade att det berodde på att barnet kom åt kroppspulsådern så att jag inte fick tillräckligt med blod till huvudet. Vet dock inte om det kan åstadkomma huvudvärk också.
Om man står upp på samma ställe för länge kan man få blodtrycksfall. Man är speciellt känslig för detta när man är gravid. Svimmade häromdagen mitt ute på gatan utanför en affär. Slog i huvudet rätt rejält och fick åka in till sjukhuset. De gjorde massa tester och sydde ihop ett djupt sår som jag fick. Alla värden var bra och läkaren hittade inget fel. Det hela berodde på att jag stått still för länge och pratat med en kollega. Blev plötsligt varm och mådde jätteilla så jag gick ut och skulle ta lite luft. Det svartnade för ögonen men jag fortsatte att gå och så blev det lite bättre. Men mådde fortfarande jätteilla så jag började traska hemåt. Sen är det en tom lucka, vaknar upp av att någon står lutad över mig och frågar hur det är. Där låg jag på backen och fattade knappt var jag var. Väldigt otäckt!
Har varit nära att svimma ett par ggr innan och då har det varit för att jag stått still för länge på samma ställe. En gång i en kö och en annan gång när jag diskade. Samma sak där, blev först varm och plötsligt illamående. Fattade inte då att det var blodtrycksfall men nu vet jag vad jag ska göra iaf.