yttik skrev 2009-07-29 15:05:42 följande:
Hur i allsin da´r ändrar jag storlken på ett foto i Paint? Jag har massa andra mycket bättre fotoprogram, men måste använda mig av Paint då jag ska skicka bilderna vidare. Har fått till svar att bilderna är för små. Hur gör jag dom större? Någon?
Konstigt.. Jag använder mig av Photoshop eller Paintshop Pro för att editera bilder. Det går utmärkt i dessa att göra bilderna lagom storlek för att sedan maila dem, om man skal maila bilder oavsett om de sparas i "png","jpg", "bmp" eller "tiff".
Har aldrig varit med om en enda mailprogram eller webmail som kräver att man skall ha editera bilder i Paint för att kunna skicka editerade bilder.
Dock om man skall förstora en bild så får man se upp och efter editera den så den inte blir "pixlig".
Så kan man hantera Photoshop eller Paintshop pro så kan man förstora bilderna och samtidigt minska på "pixligheten". Då det föreligger alltid en risk för pixlighet. Dock så kommer alltid att synas att man editerat bilden hur duktig man än är på photo editering och aldrig ge 100% snyggt resultat..