Sluta med p-piller, sexlust
För några veckor sen slutade jag äta p-piller pga av att sexlusten är så gott som obefintlig. Har ätit samma sort i tio år och aldrig reflekterat över att pillren kan ha att göra med det faktum att jag sällan känner mig särskilt intresserad av sex. Tidigare har jag tänkt att det berott på de killar jag varit tillsammans med, att jag inte varit tillräckligt intresserad av dem, men nu har jag en fantastisk pojkvän som det verkligen inte är något som helst "fel" på, och vi har det underbart i övrigt, men jag vill ju ha sexlust också, och den finns där alltför sällan.
Jag har hört att det kan ta lång tid - år - innan kroppen är återställd igen, och börjar känna en hel del ångest över vad jag egentligen stoppat i mig de senaste 10-11 åren (är 27 nu).
Fler än jag har säkert varit med om liknande saker, är det nån som vill dela med sig av erfarenheter med att sluta med p-piller? Hur lång tid efter att ni slutat kom sexlusten tillbaka, om den nu gjorde det? Andra "biverkningar" eller reflektioner i ämnet?