• JooCee

Varför har jag så ont i ljumsken? Gravid i v8

Det gör superont i ljumsken på ena sidan, typ höftböjaren, det ilar. Känns som att en nerv är i kläm eller något? Någon som har haft liknande? Vad kan det vara?

• Svar på tråden Varför har jag så ont i ljumsken? Gravid i v8
  • jempasan

Hejsan!
    Är i vecka7.
    Jo, jag har nog oxå så. Typ ilande på vänster sida, inte ont men jag känner av det hela tiden. Ska till gyn på tis, kommer att fråga då. Det är nog ingen fara, hör säkert ihop med att livmodern växer.

• Myggan My

a de e för att du växer så att ligamenten gör ont, försvinner senare
    lycka till å grattis till bebben

• blinkalilla

Säger som ovan talare, ligamenten töjs det är därför det gör ont. När man nyser kan det bli värre.
    Du är i de veckorna då det växer så det knakar i livmodern.
    Garttis till pyret!

• JooCee

Men ska det stråla ner i benet så att jag knappt kan gå vissa gånger? Hade aldrig så här med mitt första barn. Hmmm..

• blinkalilla
    JooCee skrev 2009-08-01 06:35:20 följande:
    Men ska det stråla ner i benet så att jag knappt kan gå vissa gånger? Hade aldrig så här med mitt första barn. Hmmm..
    Början på foglossning??
  • JooCee
    blinkalilla skrev 2009-08-01 14:28:39 följande:
    Början på foglossning??
    VA? är inte det bak i ryggen? Typ bäcknet där bak?
  • blinkalilla

Min foglossning kändes i princip hela nedre delen av kroppen och det strålade ordentligt i benen.

• LindaB78

Hade samma problem under min förra grav. Typ vecka 10-15. Sen försvann det. hade otroligt svårt att gå i framför allt trappor. Och slutade träna. jag fick aldrig någon foglossning. Så det hade inget med det att göra.

• JooCee

Uuuh.. hoppas verkligen inte att det är foglossning redan nu! Time will tell..

Svar på tråden Varför har jag så ont i ljumsken? Gravid i v8