Hjälp mig, vet inte hur jag ska göra imorgon?
Skaförsöka berätta lite kort. Mina föräldrar är nu skilda men under många år drogs seperationen ut innan dom verkligen skilde sig och mamma blev väldigt sårad av pappa. Han hade dels en relation med en annan kvinna flera år och efter henne träffade han en ny vid sidan om.
Hela situationen va väldigt jobbig för alla inblandade och våran inställning till denna nya kvinnan är ju inte så het kanske
Vi har en knepig relation till våran pappa och efter han flyttade upp dit den nya bor har vi knappt träffats.
Nu ringde min pappa igår och frågar om vi vill med till tivoli imorgon och blev glatt överraskad att han frågade, också att han vill stå för det mesta vilket är ännu mer förvånande (han har alltid varit rätt ego).
Fick bomben idag att hans nya ska med (dom är inte gifta och lär nog aldrig bli det), även hennes barn och bror.
Har alltid sagt att jag inte ens vill träffa människan (hennes brev tidigare va inte så respektfulla mot mamma i den situationen som va och då reste man ännu mer ragg) men funderar om det är rätt beslut.
Vill ju att mina barn ska ha en relation med sin morfar och min pappa säger att han är lycklig med sin nya. Känner mig fortfarande som barnet i detta känslomässigt som bara totalvägrar den nya kvinnan men samtidigt är jag ju vuxen och orkar man verkligen undvika och avsky någon resten av livet? Som det verkar kommer dom vilja hålla ihop men är det helt orimligt att man vill ha en relation själv med pappa utan henne eller ska man vara vuxen nog att gå vidare?
Känner mig väldigt delad med detta och vet inte vad som är rätt eller fel. Vill inte svika mamma genom att acceptera den nya men inte heller skita i att ha en relation med min pappa även om den inte är på topp. Men vill kunna umgås i alla fall.
Frågan är nu om vi ska skita i att följa med (sur över att han inte respekterar att jag inte vill träffa den nya) eller följa med och ta det för vad det är.
Någon som känner igen sig som kan sprida lite erfarenhet och ljus över dilemmat?