• Lehena

Vuxenlekar

Någon som har några bra tips på lekar till en kräftskiva?? Man måste kunna sitta vid bordet.....

050911 & 090506
  • Svar på tråden Vuxenlekar
  • pixietails

Jag har aldrig-leken! ;)

• Lehena
    pixietails skrev 2009-07-29 20:51:09 följande:
    Jag har aldrig-leken! ;)
    OK, hur funkar den då??
    050911 & 090506
  • Laire

"Säg mig namnet på" är enkel och alla utom de allra yngsta kan var med, den blir riktigt rolig även om den låter lite tråkig.

Alla klappar i samma rytm. Man klappar i knät, klappar händerna och man knyter och "skakar" sedan händerna två gånger (höger hand vid höger axel, vänster hand vid vänster axel). Man gör det i lagom takt (inte för fort) och man får bara prata medan man "skakar". Detta gör det hela både enklare (man får betänketid) och svårare (man måste komma ihåg det).

Så alla börjar och säger:
    Knä
    Klapp
    "Säg mig" skak skak (ett för varje ord)
    Knä
    Klapp
    "Namnet på" skak skak
    Knä
    klapp
    Olika skak skak
    knä
    klapp
    Här inflikar den man bestämt börjar en kategori. Det kan vara något enkelt (godis) eller svårt (bodybuilders från 80-talet).

Personen till höger ska då säga något i kategorin och man säger enbart på skaken och går runt runt tills någon tvekar eller säger något som någon annan sagt. Då någon klantar sig åker den ut och personen efter den som åkt ut väljer kategori.

Man är ofta helt oförberedd då man sitter direkt efter utroparen så man måste vara snabb, man kan också bli helt ställd då någon tar det svar man tänkt på. Då man klappar måste man tänka på det också. Första omgången brukar bli hattig för alla ska komma igång med rytmen, men efter det blir det superskoj! Som sagt, det låter tristare än vad det blir!

• Laire

Norsk karaoke är också kul, man har två lag. En person i ena laget får på sig hörlurar med en låt och ska sjunga med (ingen annan hör musiken). Laget ska gissa vilken låt det är, tar man det innan refrängen får man 10 poäng, vid refrängen 5 poäng.

Musiken ska gärna vara så hög att personen inte hör hur den sjunger heller Ska det vara riktigt pinsamt har man ögonbindel så man inte reagerar på lagets skratt över att man diggar och sjunger för fulla muggar.

• Lehena

Hahaha, norsk kareoke verka vara hur kul som helst!!!!!!!!!!!!! Frågan är bara om mina gäster tycker d också!! =)

050911 & 090506
  • pixietails
    Lehena skrev 2009-07-29 20:53:45 följande:
    OK, hur funkar den då??
    Man säger t.ex "jag har aldrig haft sex". Har man haft sex så dricker man en klunk från sitt glas (gärna alkohol)
    Det får gärna vara lite snuskiga frågor ;P
  • LyckligtSlut

Vad ni än gör, börja inte tjata på dem som inte vill vara med och leka... Det är SÅ hemskt med dessa lekar och om någon tjatar på att man ska vara med så vågar man sig aldrig till dem igen!

Men era vänner är kanske inte lika torra som jag! Ha kul!

Kan såklart då inga bra lekar.

• BubbelBoom

Den leken då man suger tag i ett kort med munnen (på inandning) och sen skickar det till näste person som med måste ta det med munnen är ganska kul:) Sen finns det ju massor med roliga öl spel med kortlek. Men är det inget intressant så går jag inte in på närmare detaljer då det kan vara ganska komplicerat:P

• ThisIsMe
    LyckligtSlut skrev 2009-07-30 01:00:37 följande:
    Vad ni än gör, börja inte tjata på dem som inte vill vara med och leka... Det är SÅ hemskt med dessa lekar och om någon tjatar på att man ska vara med så vågar man sig aldrig till dem igen!Men era vänner är kanske inte lika torra som jag! Ha kul! Kan såklart då inga bra lekar.
    Mycket bra påminnelse! Att bli tvingad att vara social är något av det värsta som finns.
Svar på tråden Vuxenlekar