"sår" bakom öronen på 2 månaders?
Upptäckte i går att min son på 2 månader har torrfläckar bakom öronen...Vad gör man åt de?Varför uppkommer dessa "sår"?
Upptäckte i går att min son på 2 månader har torrfläckar bakom öronen...Vad gör man åt de?Varför uppkommer dessa "sår"?
är det bara torr hud eller är det sår på "riktigt" Min dotter är torr bakom öronen. jag brukar smörja in med barnolja låta sitta ett tag och sen torka bort det med en frotte handuk.
Åhh.. Vår lilla tjej hade likadant.
Vet inte varför det uppkommer men vi fick rådet utav BVC att smörja in henne med Miniderm.
Det funkade jättebra, fick iof hålla på att smörja ett tag men nu är allt borta :)
Nova har skorv bakom öronen, det känns ungefär som torr hud. Vi brukar som det skrevs innan, lägga babyoil på och låta sitta ett tag sedan tar vi bort det med en tops
Ska tillägga att vår dotter från början "bara" var torr och sen fick hon sår..
Samlas ganska mycket smuts där bakom också, så ett eksem blir lätt ett sår. Var noga att tvätta där var eller varannan dag...
vår son har likadant, skrapar man bort det där torra så luktar det INTE mumma precis.. jag hörde med bvc i tisdags och hon sa att det blir så för att de ju ligger mkt emot och huden är lite veckad där så det samlas smuts där..
jag fick rådet att rengöra med vatten på en tops och sen smörja in med babyolja :)