• maar79

Säng eller madrass på golvet?

Våran dotter hatar sin spjälsäng för det första och även om hon somnar i den så fastnar hon ofta för hon snurrar som en vilde när hon sover. Oftast sover hon i våran säng men hon har trillat ur tre gånger (även i sömnen) så jag vill inte att hon sover där. Hon kan inte gå än (snart 14 månader) så jag vet inte om jag vågar köpa en växa-säng. Räcker det med en madrass på golvet? Jag vill iaf att sängen eller madrassen är så pass stor så att jag kan lägga mig bredvid henne om det behövs.

Tips och idéer mottages tacksamt!

• Svar på tråden Säng eller madrass på golvet?
  • HemmaHosSofi

Vi hade en madrass på golvet under en tid, där jag oftast sov med dottern.

Hon ville varken samsova eller ligga i sin spjälsäng, men golvet funkade utmärkt (så vad gör man inte för en hel nattssömn? )

• kobebis

Vi tog bort spjälsängen tidigt med vår äldste son. Han fick först en myshörna på golvet bestående av madrass och kuddar. Han älskade den Sen så gick vi över till en vanlig 90 säng med en gång. Kommer inte ihåg hur gammal han var då men det var oxå tidigt, kanske 1,5 år? Börja med en madrass på golvet och gör det mysigt, hon kommer nog att gilla det

• Angel1978

Vi hade en resårmadrass på golvet ganska länge. En vanlig 90-säng som vi nu har satt ben på.
    det fungerade jättebra, i början hade vi lagt en tjock filt på golvet jämte ifall han skulle trilla ur, och det hände väl ett par gånger att vi hittade honom sovandes på filten istället för i sängen

• miababia

till sonen bytte vi från spjälsäng när han var 18 månader. han fick en resårbotten på golvet.han kan lätt klättra i/ur och vi får lätt plats brevid honom. har även trilla-ej ur skydd (finns bla annat på babyproffsen, sök på säng)

• maar79

Tack för tipsen! Jag känner själv att det lutar åt madrass på golvet med lite kuddar för att göra det mysigt =)

Svar på tråden Säng eller madrass på golvet?