• Madelenin

Sovgunga?

Hej,

Jag ska få mitt andra barn om dyra veckor. Vi funderar på att köpa en sovgunga från sovgunga.se.

Den är ju rätt dyr så jag skulle gärna vilja höra lite för och nackdelar från er som provat den.

Någon som har nåt att säga om den?

• Svar på tråden Sovgunga?
  • Madelenin

Puffar igen - nån som har något att säga.

• Chiquiitta

Har aldirg sett de innan men verka fräck. Men jag tyckte den såg lite obeskäm ut. Kan dem vända sig i den? hur länge akn dem sova i en sån :P?

• Mirka

Jag har en sådan. Inte ett dugg obekväm för våran dotter. Inte för min kusins dotter heller, hon lägger alltid sin flicka i våran sån när hon hälsar på.

Fördelar: bra mot kolik, skönt gung, smidigt att ta med den, två olika upphängningsalternativ, hållbar, tvättbar

Nackdelar: Du kommer troligtvis önska att det var du själv som låg i den.

• Madelenin
    Mirka skrev 2009-07-30 22:16:56 följande:
    Jag har en sådan. Inte ett dugg obekväm för våran dotter. Inte för min kusins dotter heller, hon lägger alltid sin flicka i våran sån när hon hälsar på. Fördelar: bra mot kolik, skönt gung, smidigt att ta med den, två olika upphängningsalternativ, hållbar, tvättbar Nackdelar: Du kommer troligtvis önska att det var du själv som låg i den.
    Det lät ju bra! kan de vända sig från rygg till sida i den?
  • MrsLi

Vi hade en sån till sonen för 6 år sedan fast den hängde i ett metallstativ.
    Han hade kolik och bara den och bärselen som funkade att sova i.
    Tyckte den var helt suverän. Om jag ska säga något negativt så är det bara lite bökigt att lägga in barnet då vaggan rör sig när du för in barnet.

• Anna Svenssonliv

en sån vill jag ha till nästa barn. kanske dumt egentligen för vår dotter har samsovit med oss i 18 mån och spjälsängen står oanvänd. vill förståss samsova med nästa barn också. ändå planerar jag att köpa sovgungan!

• Mirka

Sovgungan är ju bra att ha dagtid också när man ska lägga bebisen en stund.
    Våran dotter vänder sig inte i gungan, hon vill helt enkelt inte det för hon sover som en stock. Annars är hon rörlig som få när hon ligger på golvet..
    men om det är utrymmet du undrar över så finns det precis lagom, eftersom bebisar gillar att ha det ombonat lite likt som det är i mammas mage. Sen är ju tyget väldigt luftigt omkring så det blir inte sådär överhettat som det kan bli i en mjuklift.

• Madelenin

Den låter ju faktiskt toppenbra!

• Anna Svenssonliv

nu har jag läst på hemsidan o övertygat min man att vi måste köpa en!
    dessutom vill jag ha en babyvakt med monitor och en riktigt grym vagn.

• Madelenin

Jag blir också mer och mer övertygad! Ska köpa en på söndag i stan tänkte jag.

• Lovis 1

har också bara hört positivt om den, har en dotter på 4 mån nu o ångrar lite att jag ej köpte den från början, nu känns det för sent. Hon föddes dessutom med en tarmsjukdom så just det vertikala gunget (samma sorts röresle som när man bär barnet i magen) var det ENDA som lugnade henne i början, nu sover hon dock lite bättre så hon har tom börjat med spjälsängen

Leia 060630 min älskade lejonunge, Stella 090325 min älskade stjärna
  • Mirka

Vi har våran hängande på sovrumsdörren här hemma. På natten har vi dörren öppen så att vi hör storasyster om hon skriker på sitt rum, och så får minsta tjejen ligga i gungan inne hos oss. Under dagen stänger vi dörren med sovgungan på och då hänger den ute i vardagsrummet så att man ser den från köket osv. Mycket smidigt för då kan man hålla koll och laga mat samtidigt o så.. I helgen får gungan följa med till mormor. Bra att ha när de man övernattar hos inte har massa extrasängar/resesängar över till alla.

Svar på tråden Sovgunga?