• Svarta katten

Ska man tvätta kläderna med parfymfritt tvättmedel?

Hej alla föräldrar!

Jag väntar mitt första barn och funderar på hur man ska tvätta barnets kläder?

Rekommenderas det att det är parfymfritt tvättmedel som används? Det kan vara bra att vara förberedd då nyinköpta kläder ska tvättas inför användandet.....

HUr gör ni?

• Svar på tråden Ska man tvätta kläderna med parfymfritt tvättmedel?
  • Uet

Det är nog ganska bra att ha parfymfria tvättmedel....bebisar är ju så känsliga i huden

Jag har alltid parfymfritt pga egna allergier.

• Mickis74

Vi tvättar med lite olika tvättmedel......byter om vi ser att nåt av barnen skulle reagera. Tvättar inte nya kläder heller......

• Mamsingen

Jag tycker nog inte att man skall anta att barnet inte tål parfym, om det är känsligt så visar det sig. Vi använder Ariel och Euroshopper.Alice har inte visat några tecken på överkänslighet.

• Angel med Kevin

Vi använder alltid parfymerat tvättmedel..Kevin visar inget att han är känslig mot det...

• PrincessOfIce

Vi använder vanliga tvättmedel..
    Jag tvättar med parfymfritt tvättmedel bara ibland om det är extrapris på sånt...
    Men den senaste tiden har jag använt Ajax tvättmedel då det har varit väldigt mycket 5 för 100 kr erbjudanden på just Ajax...

• Jennie Brunflo

Vi pratade om det i min föräldrargrupp och BM som ledde den rekommenderade att vi tvättade barnets kläder som vi tvättade våra. Om barnet skulle visa sig vara allergiskt så fick vi byta tvättmedel + sköljmedel.
    Man måste försöka introducera barnet i familjen...inte ändra allt pga barnet. Alltså gör det som är enklast för familjen.

• ceci lia

Det bästa för alla är ju parfymfritt. Jag är inte allergisk eller överkänslig mot nåt men när man kommer in i tvättstugan och folk har överdoserat med både parfymerat tvättmedel och sköljmedel, då sticker det i näsan och jag mår illa. Tror inte på att undika livmedel eller annat men just kemikalier och parfym är bra för alla att undvika.

• skidan

Jag använde bara parfymfritt de första 4mån. Sedan började jag prova Ajax som vi brukar använda. Nu anväder vi både och.

Svar på tråden Ska man tvätta kläderna med parfymfritt tvättmedel?