• Anonym (plugghästen)

Studielån slut - kan jag få bidragsdelen?

Hej! Hoppas här är någon kunnig om CSN - jag har rint CSN men fått två helt olika svar (ja och nej)

Min fråga lyder: Jag har studerat i 12 terminer och är alltså inte berättigad fler lån. Jag vill läsa en kurs nu till hösten.
    Är jag berättigad studiebidrag om jag pluggar 100% fast jag inte får några lån. Hur funkar detta.
    MVH
    Plugghästen

• Svar på tråden Studielån slut - kan jag få bidragsdelen?
  • Anonym

Jag tror faktiskt att du kan det. Så vitt jag vet finns ingen bortre gräns för hur många terminer man kan få studiebidraget.

• Anonym

Har du läst så mycket måste du väl ändå kunna få ett jobb?? Jobba halvtid och plugga halvtid utan lån/bidrag?

• Anonym

Ja, den länken var inte så himla bra. Jag var precis inne på CSN och läste länge och hittade inget om att det finns en tidsgräns för studiebidraget. Ge gärna en bättre länk eller klistra in texten direkt i tråden.

• Anonym (#1)

Jag är nummer 1

Anonym skrev 2009-07-30 17:27:59 följande:
    Ja, den länken var inte så himla bra. Jag var precis inne på CSN och läste länge och hittade inget om att det finns en tidsgräns för studiebidraget. Ge gärna en bättre länk eller klistra in texten direkt i tråden.
  • Cenneth

Nu har ju jag inte pluggat nån termin alls å e kanske inte så smart men jag brukar använda det där google när jag undrar över nåt. Funkar klockrent!

www.google.se/search

• Anonym
    Cenneth skrev 2009-07-30 17:32:26 följande:
    Nu har ju jag inte pluggat nån termin alls å e kanske inte så smart men jag brukar använda det där google när jag undrar över nåt. Funkar klockrent!www.google.se/search...
    Exakt, där står det
  • Anonym (#1)

Men jag tycker ändå inte att det är helt klarlagt att hon inte kan få enbart studiemedlet efter termin 12. Det vanliga är ju att man inte får låna mer efter 12 månader och CSN verkar ju inte själva veta vad som gäller, så det är nog inte så enkelt som at googla.

Cenneth skrev 2009-07-30 17:32:26 följande:
    Nu har ju jag inte pluggat nån termin alls å e kanske inte så smart men jag brukar använda det där google när jag undrar över nåt. Funkar klockrent! www.google.se/search...
  • Anonym

Anonym (#1) skrev 2009-07-30 17:34:23 följande:

Men jag tycker ändå inte att det är helt klarlagt att hon inte kan få enbart studiemedlet efter termin 12. Det vanliga är ju att man inte får låna mer efter 12 månader och CSN verkar ju inte själva veta vad som gäller, så det är nog inte så enkelt som at googla.
    JO, det står att efter 12 terminer får man inget med studiemedel, och det innebär BÅDE lån och bidrag!
  • glasbubblan

Precis. Studielån = lån OCH/ELLER bidrag!

Svar på tråden Studielån slut - kan jag få bidragsdelen?