• sandraa21

Hormonplitor hur länge?

Hej har en liten tjej här hemma på 1 mån som har fåt så mkt hormonplitor i anskitet och ner på nacken börjar även gå ut på armar och mage.
    Hon är helt fullt prickig finns nästan ingen len hud alls i ansiktet.
    Ngn som vet hur löänge det håller i sig eller ngt man kan göra för att det ska lätta lite?

tack på förhand.

• Svar på tråden Hormonplitor hur länge?
  • redneck girl

någon vecka tror jag någon av mina haft.inte alla har varit drabbade.ser ut som små prickiga korvar=)

• Aiva

Min son är 3 mån o har fortfarande plitor dock inte lika mkt längre men har på hela kroppen.
    Vet inget som funkar. BVC-sköterska har sagt att dom kommer försvinna av sig själv.

• sandraa21

Oj det kan hålla i sig så länge.
    Läste någonstans att det kommer från modersmjölken kan det bero på ngt man äter?

• Ani08

Vår 3 veckors tjej är oxå helt prickig.
    Det vi läste oss fram till var att det borde vara "hormon- eller värme-plitor"
    En par timmar i bara blöjan igår samt en rejält stund framför fläkten så blev det faktiskt bättre!
    Vad man kan göra åt hormondelen vet jag inte men ngn tipsade om att man som ammande mamma ska undvika godis/choklad..

• sandraa21

Tetade att ta på zink salva och det funka mkt finare nu i huden.. :)

• Lotta 095

Jag har oxå en liten tjej här som är 1 mån med Massvis av hormonplitor i hela ansiktet, hals mage och armar.. Fick råd att badda med koksalt och d har faktiskt hjälp. Det torkar ut plitorna snabbare :D 1 Dl vatten 1 krm salt Testa och se själv..

Svar på tråden Hormonplitor hur länge?