Är jag bisexuell eller letar jag efter en modersfigur?
Jag är en tjej på 21 år som inte fattar vilken läggning jag har egentligen. Kanske finns någon som kan avgöra det åt mig? Jag är inte ute efter att ha en etikett eller så men det skulle kännas bra att få en stämpel på sätt och vis.
När jag växte upp (med båda föräldrarna) så var min mamma verkligen elak mot mig, ett as helt enkelt. Sedan ett par år tillbaka har vi ingen kontakt alls.
Kanske berodde det på att min egen mamma var en dålig mamma, men jag har alltid dragits till andra kvinnor. Inte sexuellt på den tiden, jag var ju bara barn men jag minns att jag beundrade och fantiserade om de mest fantastiska liv tillsammans med dessa kvinnor. Mina kompisars mammor var ständigt heta objekt. Jag var aldrig kär i någon jämnårig utan det var (och är) alltid kvinnor mellan typ 40-50.
När jag kom i tonåren blev jag störtkär i min kvinnliga lärare, som då var runt 30. Jag var verkligen dödligt olyckligt kär i henne! Jag har aldrig visat min kärlek, mest för att jag redan vet att hon som jag gillar just då är gift med en man eller för att jag vet att ett förhållande i verkligheten skulle vara omöjligt.
Jag är 100% säker på att jag dras till män. Jag är lyckligt gift och dras till maskulina män direkt, så homosexuell är jag inte. Däremot är det alltid så att i en folksamling kollar jag direkt in vilka tjejer som är snygga. Jag har aldrig spanat på snygga killar som alla mina kompisar gjorde. Jag fantiserar om att ha tjejsex och jag vill verkligen ha det också. Däremot kan jag inte tänka mig ett liv ihop med en tjej, att säga "hej, det här är min flickvän". Det skulle kännas konstigt i längden, och tro det eller ej men jag skulle sakna en snopp! Plus att jag har bara en magkänsla av att jag attraheras av tjejer men skulle inte vilja ha en flickvän, däremot gärna en kvinnlig KK. Fattar inte alls varför jag inte vill ha en flickvän öppet, det är ju egentligen inte det att jag skäms, men så är det.
Fortfarande är det mest snygga och välbibehålla 40-50åringar som gäller. Jag bryr mig inte alls om gäddhäng eller lite rynkor, bara de tar hand om sig själva och så får de inte vara överviktiga. Yngre tjejer tittar jag precis lika mycket på, men skulle nog inte hoppa i säng lika lätt med dem som med de äldre. Med andra ord har jag tänkt mycket på vad det är som jag vill ha.
Jag gillar helt enkelt män men spanar ALLTID på brudar och tycker att de är snygga, har fina kroppar osv. Eftersom jag blir sexuellt upphetsad av och vill ha sex (kanske oftare med män) är jag bisexuell då? I normala fall skulle jag säga direkt ja, men tänk om det är så att jag egentligen letar efter en modersfigur? Eller skulle jag verkligen tända sexuellt på tjejer då?
Vad tror ni? Ni som är uttalat bi, hur upptäckte ni det? Och hur tar man egentligen reda på om en person man är attraherad av är bi?? Man kan ju inte fråga rakt ut direkt.
Några tips & råd?