• Me o Mike

Min son är ALDRIG nöjd!!

Min son är 4,5 år. Han är ta mig fan aldrig nöjd och jag vet inte vad jag/vi ska göra..

Vi har regler ang godis och snuskmat tex. Inget godis förutom på lördagar osv. Det funkar rätt så ok. Han har accepterat detta.

Men gällande allt annat!! Vi kan köpa något han önskat sig länge.. Sen när han fått det så kan han börja gallskrika om ingenting! Då vill han kasta den nya grejen han fått..
    Vi leker och gör allt vi kan komma på. Men han är AaALDRIG nöjd!! Känns som detta kommit nyligen.. Typ innan sommaren..

Är det en fas?? Hur upplever ni era söner i hans ålder? Eller gärna ni med äldre barn som kanske kan minnas hur ni hade det?

För vi håller på att bli galna på honom...

• Svar på tråden Min son är ALDRIG nöjd!!
  • LeoNo4AleXo6

Åh, så är vår blivande 5-åring också, till och från...
    Ibland är han inte nöjd med någonting.
    Emellanåt känns det ganska hopplöst att hitta på saker för det blir oftast gnäll.
    å andra sidan vet man ju att han tycker det är roligt. Svårt!

När man hittar på saker själv med honom, utan lillebror på 3 år, är det oftast frid och fröjd...

Blir galen på det lilla livet ibland!

• päronpuss
    Zack o Bella skrev 2009-07-30 19:42:57 följande:
    Min son är 4,5 år. Han är ta mig fan aldrig nöjd och jag vet inte vad jag/vi ska göra..Vi har regler ang godis och snuskmat tex. Inget godis förutom på lördagar osv. Det funkar rätt så ok. Han har accepterat detta.Men gällande allt annat!! Vi kan köpa något han önskat sig länge.. Sen när han fått det så kan han börja gallskrika om ingenting! Då vill han kasta den nya grejen han fått..Vi leker och gör allt vi kan komma på. Men han är AaALDRIG nöjd!! Känns som detta kommit nyligen.. Typ innan sommaren..Är det en fas?? Hur upplever ni era söner i hans ålder? Eller gärna ni med äldre barn som kanske kan minnas hur ni hade det?För vi håller på att bli galna på honom...
    Vi har det exakt samma!!!! sjukt jobbig och tidskrävande,känns som man inte gör annat än o tjafsar heeeela dagarna som igentligen var fullsmackade med roliga saker....sen kan man knappt somna av ångesten av att behöva bråka så mycket meeen jag tror stenhårt på att detta är en fas!!För oss började det precis innan sommaren...min son e välldigt arg åxå och skriker mycket utan att bry sig om vart han är villket han var jätte någa med innan....skumt beteende men tror det släpper snart
    lycka till!!!
  • Linsen

Jag hoppar med i klubben jag oxå
    Vi har en 4,5 årig son som gnäller, gnäller, gnäller. Kan skrika och härja om allt t. om när man går med på något till hans fördel. Han är på lillasyrran konstant så hon blir ledsen och tyvärr snappar upp beteendet och som någon skrev innan, den enda perioden som fungerar är när man åker själv med honom någonstans och han får absolut all uppmärksamhet.

Vem har bytit ut vår lilla gostroll mot denna exorcistunge

Ibland kan jag bara stanna upp och titta på honom och fundera... VAD ÄR DET SOM HÄNT!!!! Men det är väl därför kanske det kallas 4-års trots.

• Me o Mike

Va skönt att det inte bara är min son!!

Nu har han ju varit ledig från dagis i 2 månader. Men på måndag börjar han igen.. Kanske blir bättre då?!

• Linsen

Jag tror att man helt enkelt får acceptera situationen och när det är som jobbigast tänka på att de små liven har det nog minst lika jobbigt som föräldrarna.
    Det kan inte vara lätt att förstå vad som händer och varför ALLT är såååå orättvist för det är ju så de uppfattar det.

Vår son har förresten lyckats genom extrem upprepning lärt vår 2-åring som knappt kan prata att säga... - Du är uuuum (dum)!
    Då är det svårt att hålla masken

• Me o Mike

hahaha!!
    Ja men GUD va småsyskonen härmar!! Helt otroligt att se.. Min dotter är 16 månader.. Hon tar efter ALLT som Zack gör.

Linsen skrev 2009-08-01 22:19:51 följande:
    Jag tror att man helt enkelt får acceptera situationen och när det är som jobbigast tänka på att de små liven har det nog minst lika jobbigt som föräldrarna. Det kan inte vara lätt att förstå vad som händer och varför ALLT är såååå orättvist för det är ju så de uppfattar det.Vår son har förresten lyckats genom extrem upprepning lärt vår 2-åring som knappt kan prata att säga... - Du är uuuum (dum)! Då är det svårt att hålla masken
  • Linsen

Här har vi idag haft en toppendag! Men då har vi splittat familjen så att jag tagit sonen till badhuset hela fm och sedan varit hos mormor på eftermiddagen.
    Visst är det trist med denna lösning men någongång då och då är det okej tycker jag, och dessutom gör det under för ens egna humör att få vara en "snäll" mamma ibland. Dessutom "tjohoooooo" gick nattningen utan problem!

• Me o Mike

haha ja men visst få rman göra så!!!! Tror nog barnet mår väldigt bra av det också.. Få egentid med mamma!

Och samma här med nattningen. Han somna på 2 minuter. Skönt!!

Linsen skrev 2009-08-02 21:39:27 följande:
    Här har vi idag haft en toppendag! Men då har vi splittat familjen så att jag tagit sonen till badhuset hela fm och sedan varit hos mormor på eftermiddagen.Visst är det trist med denna lösning men någongång då och då är det okej tycker jag, och dessutom gör det under för ens egna humör att få vara en "snäll" mamma ibland. Dessutom "tjohoooooo" gick nattningen utan problem!
Svar på tråden Min son är ALDRIG nöjd!!