• Leilaz

V 31 och väldigt tryck neråt, är det normalt?

Känns som jag har en fotboll som trycker ner i skrevet på mig emellanåt. Är det normalt? Är ju bara i v. 31 så jag vill ju att bebis ska vara kvar ett tag till.

Den kan väl inte fixera sig redan? Tror inte den har gjort det för ibland sparkar den neråt fast det har blivit mycket mer sällan nu. Vänder sig inte alls lika mycket som förut. I början sparkade den alltid neråt men nu är det mer uppåt.

Inga blödningar och allt var normalt på senaste kollen (29:e aug). I övrigt inga direkta krämpor heller.

Vad tror ni?

• Svar på tråden V 31 och väldigt tryck neråt, är det normalt?
  • Delfinen85

Ibland trycker det neråt väldigt på mej också... När jag var hos barnmorskan för 2 veckor sen så låg bebisen med huvudet neråt,var då i v.31 så inte omöjligt att din också vänt sej neråt...

• Suza

jag känner exakt likadant, igår när jag gick nerförsbacke så trodde jag att det skulle komma ut något. Man nästan vill hålla handen där nere och trycka tillbaka. Enligt min BM så är det huvet som trycker neråt.

• BlueBlue

Om det är första barnet så kan det börja fixera sig ganska tidigt. Min lilla tös har legat med huvudet neråt sedan v 33 ungefär. Sedan v 35 är hon fixerad. Så visst kan det vara så att hon är på g att fixera sig.

• Leilaz

Skönt att höra att fler har likadant

Då får man väl gå med en "boll" mellan benen i 2 månader till då

• BlueBlue

=) Ja det lär du få göra! Om du var mycket kissnödig innan så kan det bli en aning värre när den trycker på neråt. Jag kan inte ligga på rygg längre för jag blir kissnödig på stört då. Sedan kan det kännas lite mysko när de snurrar runt där nere. Lite som elstötar ibland.

Svar på tråden V 31 och väldigt tryck neråt, är det normalt?