• cesseny

Avsluta autogiro på handelsbanken?

Jag har ett autogiro som jag skulle vilja avsluta, helst redan ikväll. Hade för mig att man kunde göra detta via internetbanken men tydligen måste jag blandat ihop det med min förra bank.

Är det någon som vet om detta går att göra via internetbanken eller om jag måste kontakta banken för att kunna göra detta?

• Svar på tråden Avsluta autogiro på handelsbanken?
  • Samsmamma

det ska du väl kunna göra via internetbanken? Kolla under betalningar/överföringar och autogiron. Det borde finns en knapp där som säger "avsluta" eller något sånt?

Annars får du ringa banken i morgon.

• cesseny

Nej, det går att klicka vidare till sina autogiron och välja bland dem, men sedan står det bara att det är status aktivt och inget ytterligare går att välja vad jag kan se... skumt

• Samsmamma

då måste nog banken avsluta det. Företaget kan också göra det, men de är inte alltid så villiga utan hänvisar till banken istället.

• Janbanan

Jodå det funkar utmärkt, du går in på autogiro, där du ser vilka du har aktiva. Sen väljer du helt enkelt avsluta under till höger sen avslutar du helt enkelt. Ser att det var längesen tråden skapades men får väl se om någon annan googlar och får problem ;=)

Svar på tråden Avsluta autogiro på handelsbanken?