varför har jag världens mensvärk v4+6?
jag är i v4+6 och har världens mensvärk från o till...när det gör som värst ont så viker sig hela magen på nått sätt jag är livrädd...det kurrar i magen ocskå...
har genomskinliga flytningar...
jag är i v4+6 och har världens mensvärk från o till...när det gör som värst ont så viker sig hela magen på nått sätt jag är livrädd...det kurrar i magen ocskå...
har genomskinliga flytningar...
Det är växtvärk. Det är helt normalt och ingen fara. Livmodern växer som attan för att göra plats åt det lilla livet, och det känns precis som mensvärk för vissa.
Flytningar är väldigt vanligt under graviditeten. Så länge de inte är gulgröna eller luktar illa är det ingen fara.
Grattis till fröet i magen!
det kan ju vara så att du skulle haft mens nu ifall du inte varit gravid... tror man kan känna så då. typ som mensvärk. så länge det inte kommer blod så är det nog ok.
Växt värk då det skall börja växa på endel nu när du har bebis ndär inne
tack för dom lugnande svaren...detta kommer bara ibland men är så skrämmande. jag är ensam hemma. ska nog nanna så slipper jag tänka på allt jag känner och upplever, sluta traumera mig själv
Jag känner igen mej ts, och jag törs nog säga att du ska inte oroa dej, så länge du inte blöder.
Jag hade gaaalet ont i omgångar, första tiden speciellt där kring v 4 så vaknade jag ofta på nätterna av hysterisk "mensvärk" och jag vek mej dubbel och bara låg och kved...fick typ hasa mej upp och hämta en vetevärmare och la mej med den på magen och det lindrade något...sen var det bara att vänta ut smärtan. Det var riktigt jobbigt...men till v 5-6 gick det över. Nu är det bara en massa molvärk som kommer och går, ingen mer sådan där _ordentlig_ smärta som det var i början.
Och till sist, grattis til bebisen! =)
Oj oj oj, jag minns också att jag stod dubbelvikt i köket och grät av den onda mensvärken. Jag har fortfarande mensvärk och går in i vecka 37 i morgon. Det är normalt. jag vet många andra som också sagt att den värsta mensvärken hade de när de inte ficvk någon mens...
Grattis till plusset!!!
Mensvärk var mitt enda symptom (förutom att mensen inte kom) när jag väntade dottern. Jag gick tio dagar och väntade på mensen innan jag testade mig. Jag var övertygad att den skulle komma när som helst eftersom det gjorde så pass ont. Men det var växtvärk. Så det är jättevanligt och inget farligt.
Hej och först o främst GRATTIS!!!
Jag har samma som dig, känner som mensvärk när jag kliver upp, har gått mkt samt på kvällarna kommer det...Var helt paranoid att få MF då jag försökt ett par år...Men BM jag ringde för inskrivning lugnade mig med orden " men lilla vän, din livmoder är som en klementin nu och växer ännu...Den tränar upp sig för utvidgning inför senare, det är helt normalt och du behöver INTE oroa dig. Utan njut av din graviditet"
Jag önskar dig lycka till! Är nu i vecka 6 (5+5)
Lugn blev jag av era svar! Tack snälla ni! Idag kommer det mer täntare mensvärk, jag är livrädd men samtidigt så försöker jag slå bort rädslan och tänka på annat...
jag hade inte haft mensvärk innan jag gick till min barnmorska men hon sa att om du känner som mensvärk, precis som du brukar göra innan mens så är det heeeelt normalt det bara växer. Om hon inte hade sagt det så hade jag blivit livrädd nu när jag väl har mensvärk lite då & då nu tycker jag mer att det är lite mysigt för man vet ju att det växer ett litet frö i magen, klart det lär kännas nånting då