Jäkla halsbränna...hur många gaviscon får man ta?
Undrar lite hur många tuggtabletter man får äta per dygn....
detta börjar bli riktigt hemskt nu....har ni några bra tips på hur man han minska ner på halsbrännan?
Tacksam för svar!
Undrar lite hur många tuggtabletter man får äta per dygn....
detta börjar bli riktigt hemskt nu....har ni några bra tips på hur man han minska ner på halsbrännan?
Tacksam för svar!
Urch jag har samma problem som du....Men jag lever på samarin i stället, tuggtabletterna är ju såååå grymt äckliga.
Men nu är det inte många v kvar tills bebisen kommer och då hoppas jag att detta problemet är borta.....
Har du många v kvar??
Jag vet inte hur många tabletter man får äta, men står inte det på förpackningen?
Lycka till =).
cizziandesson.blogg.se
Jag fick torra kex som råd...de funka för mig! :)
Jag hade svår halsbränna under min graviditet, tills jag hittade Losec!
Blev helt symptomfri på några dagar, underbart!
äter också gaviscon och från början funka dom inte alls, men nu börjar dom ge med sig faktiskt. men när denna ask är slut kommer jag nog börja med Lusec mops(?)
Förra graviditeten va hemsk, åt typ 8 tuggtabletter samarin om dagen..
Och det ser inte ljusare ut denna gången då det börja med halsbränna redan INNAN jag plussa.. haha..
Usch detta är verkligen hemskt...vill gå och lägga mig nu men inge kul med en hemsk halsbränna....*blä*
Gaviscon funkar inte för alla och har rätt tveksamt vetenskapligt stöd. Samarin är inte heller jättebra, eftersom det innehåller så mycket salt. Ingen av dem går att skriva ut för läkare som läkemedel, eftersom andra preparat är så mycket bättre.
Syraneutraliserande är bättre, t.ex. rennie. Om de inte funkar kan tydligen syrahämmande, såsom omeoprazol, användas under graviditeten. Prata med en läkare om vad du ska ta!
ja dricker mjölk när mitt kommer
Jag åt antingen novalucol eller novalucid, men när dom inte funkade tog jag losec mups, så försvann allt! Så himla skönt!
Tog den några gånger när det var som värst, typ när jag inte kunde sova pga halsbränna.
Så prova den om inte dom mildare funkar.
De andra råden:
- Ät lite och ofta
- Undvik fet, stark mat och sura saker
- Inget kaffe alls
- Ät inte nära inpå att du ska sova
- sov med huvudet lite högt och gärna på vänster sida
Lycka till!