• Anonym

någon mer med ångest/depression som rasar ner i vikt oavsett att ni äter?

Jag har rasat 40 kilo inom loppet av bara några månader.. ca 8 månader...
    jag har svår depression och ångest dagligen... äter lite under dagen... typ 800kcal högst.

men sen på kvällen blir jag vrålhungrig och äter minst 1500-2000 kcal under kvällen... rasar ändå ner i vikt? någon mer? har hört att man går ner i vikt om man mår dåligt och därför inte äter och pga av det också minskar i vikt.

men jag äter ju?
    vill verkligen inte gå ner mer nu

• Svar på tråden någon mer med ångest/depression som rasar ner i vikt oavsett att ni äter?
  • Anonym

Har du kollat din ämnesomsättning?
    Problem med den kan få dig att rasa i vikt och även ge depression...

• Anonym
    Anonym skrev 2009-07-31 00:34:57 följande:
    Har du kollat din ämnesomsättning?Problem med den kan få dig att rasa i vikt och även ge depression...
    nej hur kollar man det?
  • LyckligtSlut

Gå och kolla det, precis som den tidigare skrev. Ring och be om att få ta sköldkörtelsprover. Man kan bli väldigt deppad av sådana problem också.

Jag är tvärtom när jag är deprimerad. Spyr upp allt jag äter och äter knappt, illamående dygnet runt med kräkningar hela dagarna ÄNDÅ har jag lyckats gå upp 20 kg på ca tre månader. Fattar inget.

• LyckligtSlut

Det är ett blodprov f ö. Vårdcentralen.

• requiem

Mådde också dåligt för några år sedan. Gick från 60 kilo till 48 kilo på 1½ månad. Vilket är väldigt mkt kilo på en 170 cm kropp.. Kan tillägga att jag åt som normalt. Men när jag blev starkare i sinnet så kom kilona tillbaka. Lustigt det där. Hoppas du börjar kan få börja må bättre snart! Kram!

• smis

Det kan vara som skrevs ovan problem med ämnesomsättningen lätt att kolla med ett blodprov.
    Men kan också vara ångesten som gör att du går ner i vikt. Har du mycket ångest så går kroppen på högvarv och spenderar en hel del energi och då rasar man i vikt snabbt. När jag led som mest av min panikångest så gick jag ner i vikt fort och ganska mycket just pga att kroppen var "på" hela tiden och det kräver mycket för att vara i det tillståndet..

Svar på tråden någon mer med ångest/depression som rasar ner i vikt oavsett att ni äter?