• Anonym (LIDER!!!)

Lider du oxå av Dödsångest????

Jag får verkligen PanikÅngestAttack när jag tänker på att jag ska dö nån gång....
    Det är en vidrig känsla som förstör mitt liv & jag vet inte hur jag ska bli av med den....

Förr var den så kraftig att om jag tex. låg i sängen när attacken kom, så stod jag plötsligt mitt på golver & bara skrek utan att veta hur jag kom dit...

Har haft det så här sen jag var 5 år & det var lika illa då, det var liksom en inre röst som sa Du Ska Dö, Du Ska Dö, Du Ska Dö...
    Det skedde till 99% då jag lagt mig & redan då (när jag var så liten) flög jag upp ur sängen & nerför trappen & bara vrålade av Ångest...
    Det hände att mamma fick skaka om mig för att lugna ner mig...

Nu är jag 38 & känner fortfarande likadant men jag har lärt mig att behärska mina attacker så att de inte tar sig samma uttryck men känslorna är dock desamma ....

Har tänkt att det är bättre att dö NU (ta livet av mig så jag slipper att gå & vara skräckslagen & ha panikångest resten av livet)

ÄR JAG TOTALT ENSAM OM DESSA KÄNSLOR????

Jag lider verkligen av detta & jag tänker på det nästan varje dag..
    och då menar jag verkligen nästan varje dag.

I perioder så har jag tänkt/känt att: varför ska jag köpa tex. ett smycke, inredning till hemmet, snygga kläder osv.? jag ska ju ändå dö....

Jag tappar lusten till/för allt: varför ska jag göra ditten eller datten, jag ska ju ändå dö så då tjänar det ingenting till ändå....

Har frågat Massor av människor men ingen verkar ha mitt Problem....

Finns det någon som har seriösa tips & råd om hur man tar sig ur detta Helvitiska Tillstånd så tas de tacksamt emot....

• Svar på tråden Lider du oxå av Dödsångest????
  • discodivan

japp me2 har haft det sen jag var 11, det enda jag kan göra åt det är att försöka tänka på annat så jag inte kommer till de tankarna. får verkligen superpanik när jag tänker på att jag ska dö

• vadskajaghetadå

iblaznd blir jag så ledsen..täner att detta är allt..livet..det kanske inte finns nåt mer,,men såna tankar måste man nog slå bort

• angelcry

Jag är livrädd för att dö och att man aldrig mer få träffa dom man älskar. Men jag brukar försöka tänka på att det finns ett liv efter döden där alla träffas igen.

• Anonym (frihet)

Jag kunde känna likadant förr..men så dog min dåvarande sambo och idag är jag inte rädd för att dö. Jag tänker förvisso inte så långt fram i tiden heller, men rädd äe jag inte längre.

• Anonym (oro)

Här har du en som har samma symtom!

När jag var 6år gick vi över kyrkogården och då bara vek sig benen, efter det så har jag en sådan dödsångest som inte är av denna värd.

Jag tänker också på döden varje dag, det har fastnat i hjärnan, samma för mig när jag lägger mig så tänker jag att jag skall dö men jag vill inte men du måste, då får jag en sådan panik att jag bara skriker, har också tappat lusten av att göra saker, ingen glädje, varför skall jag köpa osv när jag ändå skall dö. Man får en sådan rädsla för att dö så livet får ingen mening. begravningar går jag då rakt inte på ,då tänker jag på att jag skall ligga dör i en kista någon gång,oj vad jobbigt detta är.

Är du hypokondrisk också? Det är jag. Jag är nu 37 år och inte har något liv. Jag har fått overklighetskänslor om mig själv så jag mår skit nu.

Har du ingen psykolog att tala med?

Lider med dig för jag vet vilket hälvete det är.

Kram ORO

• Anonym

Jag tror att det beror på andra saker, kanske inte bara att man är rädd för döden. Man kan ha en massa undertryckta känslor men som bara visar sig då man tänker på döden.
    Mitt råd är definitivt att prata med en proffessionell psykolog.

• Anonym (LIDER!!!)

Anonym ORO
    Är du hypokondrisk också? Det är jag. Jag är nu 37 år och inte har något liv. Jag har fått overklighetskänslor om mig själv så jag mår skit nu.

Känner igen mig där...Jag går inte heller på begravningar, om en av DE DÄR bilarna åker förbi så blundar jag, rys det är vidrigt....

Har inte direkt talat med en psykolog om detta eftersom det känns som om jag är den enda i hela världen som har det så här....

• Anonym (hypokondri)

Känner igen mig i era inlägg. Har haft dödsångest sedan jag var en liten flicka, har tvångstankar och är hypokondriker. Lider inte så mkt av detta just nu, men så fort jag känner mig otrygg så uttrycks mina känslor i tvångstankar och hypokondri. Gick till en psykolog som även är präst, detta hjälpte mig väldigt mkt. Jag försöker tänka på att jag ska ta tillvara livet och "leva" varje dag istället för att gå och oroa sig. tror även att det finns ett liv efter detta!

Kramar till er alla!

• Anonym (oro)

Anonym (LIDER!!!)

Hur ter sig dina overklighetskänslor? Jag känner igen mig men känslan av att jag är jag och tanken på när jag gör saker så är det liksom inte jag. Jag får cellskräck i min egen kropp och jag kan inte fly undan den, den hänger efter. Jag skall till en psykolog nu kl 15,00 och det känns också jobbigt att sitta där och känna att är det jag som sitter där o pratar...! Är så rädd just nu att tappa greppet om mig själv. Jag har alltså ständig oro inga panokatacker men vill fly från mig själv.vårt att se att jag skall hitta tillbaka till mig själv.

Kram ORO

Svar på tråden Lider du oxå av Dödsångest????