• MiniLo

Vart kan jag köpa torkad lavendel?

Vart kan jag köpa torkad lavendel till bakning?
    Vilka mataffärer har det eller måste jag vända mig till något bageri??

Bor i Sthlm så det vore bussigt om någon kunde säga exakt en affär som har!

• Svar på tråden Vart kan jag köpa torkad lavendel?
  • Lovan

Panduro har, men det är små påsar med inte så mycket doft eller smak.

Vad jag skulle rekommendera dig är att googla o se. Internetbutikerna som har brukar hålla bra priser och bra kvalitet.
    *kommer rusandes med lim till MH's hjärta*
  • Mrs Winter

Hör efter med ditt apotek om de har el kan ta hem.

• MiniLo

Saken är den att jag kommer behöva köpa det idag :/ Har inte tid att vänta på att det ska beställas!

Någon mer kanske vet??

• Mrs Winter
    MiniLo skrev 2009-07-31 10:33:06 följande:
    Saken är den att jag kommer behöva köpa det idag :/ Har inte tid att vänta på att det ska beställas! Någon mer kanske vet??
    Har du ringt apotek o hört om de har hemma?
  • MiniLo

Nej men det ska jag verkligen ta och göra :)

• Mrs Winter
    MiniLo skrev 2009-07-31 10:37:19 följande:
    Nej men det ska jag verkligen ta och göra :)
    Ja du kan ju prova apotek på olika ställen
  • MBert

Det går nog att hitta i matbutiker också. Jag köpte Gogreens brödmix med kamomill & lavendel i en vanlig mataffär.

Annars kan man som sagt beställa. Jag hittade en sida som hette Borgeby Kryddgård - sök på det.

• Mrs Winter
    MBert skrev 2009-07-31 16:44:24 följande:
    Det går nog att hitta i matbutiker också. Jag köpte Gogreens brödmix med kamomill & lavendel i en vanlig mataffär.Annars kan man som sagt beställa. Jag hittade en sida som hette Borgeby Kryddgård - sök på det.
    Ts behövde det idag.
  • MBert

Dagen är inte slut än och jag skrev tydligt att det går att hitta i vanliga matbutiker!

• MiniLo

Hihi nu har vi varit runt i 7 olika matbutiker men inte hittat något... Jag skippa det receptet för helgen och får beställa det från nätet och prova baka så fort jag fått det!

Tack alla som svarat i min tråd!

• Virriga Vera

Tycker det är märkligt att Essencefabriken inte hade, de har ju det alltid inne när man beställer via telefon eller mail.

Svar på tråden Vart kan jag köpa torkad lavendel?