• PetraD

hur bra är vileda???

funderar på att köpa en vileda ultramax flatmopp
    men med extra "dukar" skulle kosta ca 600:-
    så vill kolla att det verkligen är värt de pengarna, har en mycket billigare sen innan som köpt på ÖB
    utan de extra dukarna skulle ju bli billigare. men kan vara bra att ha extra att byta med om de behövs tvättas/bytas ut. eller; tycker ni man behöver dubbelt av dem??
    är viledas ultramax så pass mycket bättre än andra att är värt det extra priset???

• Svar på tråden hur bra är vileda???
  • MissLillan

maria mopp är bra finns på ica maxi... är det samma? den skulle jag rekommendera.

• PetraD
    MissLillan skrev 2009-07-31 12:20:13 följande:
    maria mopp är bra finns på ica maxi... är det samma? den skulle jag rekommendera.
    funkar den likadant med urvridningen att man slipper göra det med händerna; utan att det finns i moppen???
    bara ica maxi eller andra ica också??
    vet du vad den kostar??

tar den upp "småsmuts" också eller bara damm??
  • PetraD
    PetraDeliu skrev 2009-07-31 12:54:57 följande:
    är icas både för torr och våtmoppning?
    menar ju marias (som finns på ica )
  • Kattägd

Vi har en Vileda och har haft den i flera år och är nöjda, har bara haft en moppduk som vi tvättat både i 60 och 95 grader och den har hållt bra, men funderar på att köpa en ny då den börjar bli svår att få fast med knapparna, de nya är bättre, vi har den gamla sorten.

Jag har tyckt att det räckt med en, sköljer den ordentligt efter användning och vrider ur så mycket som går, annars börjar den lukta.

• PetraD
    Kattägd skrev 2009-08-01 15:08:55 följande:
    Vi har en Vileda och har haft den i flera år och är nöjda, har bara haft en moppduk som vi tvättat både i 60 och 95 grader och den har hållt bra, men funderar på att köpa en ny då den börjar bli svår att få fast med knapparna, de nya är bättre, vi har den gamla sorten.Jag har tyckt att det räckt med en, sköljer den ordentligt efter användning och vrider ur så mycket som går, annars börjar den lukta.
    men hur är den med den man torrmoppar med?? för att få bort dammet ifrån den?? räcker det att skölja den... de gamla jag har så måste man tvätta för att få bort ordentligt
    håller den samma kvalite efter tvätt??? hur är den med att fånga upp damm och så.. kommer allt?? använder ni bara den eller dammsugare också? kommer det även upp "småpartiklar som sand" och så?
  • Kattägd
    PetraDeliu skrev 2009-08-01 15:26:03 följande:
    men hur är den med den man torrmoppar med?? för att få bort dammet ifrån den?? räcker det att skölja den... de gamla jag har så måste man tvätta för att få bort ordentligt håller den samma kvalite efter tvätt??? hur är den med att fånga upp damm och så.. kommer allt?? använder ni bara den eller dammsugare också? kommer det även upp "småpartiklar som sand" och så?
    Vi använder inte torrmopp, vi dammsuger istället och våttorkar.
  • Kattägd
    PetraDeliu skrev 2009-08-01 15:26:03 följande:
    men hur är den med den man torrmoppar med?? för att få bort dammet ifrån den?? räcker det att skölja den... de gamla jag har så måste man tvätta för att få bort ordentligt håller den samma kvalite efter tvätt??? hur är den med att fånga upp damm och så.. kommer allt?? använder ni bara den eller dammsugare också? kommer det även upp "småpartiklar som sand" och så?
    Vi använder inte torrmopp, vi dammsuger istället och våttorkar. Men jag kan tänka mig att man inte får använda sköljmedel i den som med mirakeltrasorna, de som ska dra åt sig damm.
  • PetraD
    Kattägd skrev 2009-08-02 11:07:39 följande:
    Vi använder inte torrmopp, vi dammsuger istället och våttorkar. Men jag kan tänka mig att man inte får använda sköljmedel i den som med mirakeltrasorna, de som ska dra åt sig damm.
    ok
    tack för dina svar
  • Stadmoppen

Hej,

Vi använder YesMop.
    Vi har varit väldigt nöjda med denna och duken kan också tvättas i 60 och 90 grader.
    YesMop har en fördel och det är att den är böjbar så du kommer lätt åt under soffa och säng.

• PetraD
    Stadmoppen skrev 2009-09-10 12:58:20 följande:
    Hej,Vi använder YesMop.Vi har varit väldigt nöjda med denna och duken kan också tvättas i 60 och 90 grader.YesMop har en fördel och det är att den är böjbar så du kommer lätt åt under soffa och säng.
    har visserligen köpt viledas.. men var köper du YesMop?
Svar på tråden hur bra är vileda???