Möbler till grå väggar?
Vilka möbler passar bäst till ljusgrå väggar, vita lister+tak och "brun/terracotta-rutigt" golv?
Ska de vara vita,furu eller någon annan färg?
Vilka möbler passar bäst till ljusgrå väggar, vita lister+tak och "brun/terracotta-rutigt" golv?
Ska de vara vita,furu eller någon annan färg?
Vita tror jag är snyggare till grått än furu, blanda gärna upp det med någon färg du gillar, typ gardiner , kuddar mm.
Tillägg! Tycker vinrött är rätt snyggt till grått men frågan är om det passar så bra till golvet.
Tack för tipset! Det är i hallen som jag har målat om väggarna från mossgröna (blääää) till ljust grå. Garderobsdörrar+toadörr är vita....
Hallen är ganska liten o smal o jag vet inte....vi får se hur jag gör. Har en gammal byrå i furu som jag ev tänkte måla om till vit under hösten. Vi får se....så svårt att bestämma sig!
Tycker det är snyggare med tonad vit en kritvita möbler, IKEA har det nu i en serie i antikvit, tror jag det är, kommer inte ihåg vad den heter men det finns byråer mm, de är riktigt fina de möblerna. Skulle själv köpa det om vi hade råd.
Vitt skulle jag säga. Vi har en gråmönstrad fondvägg som vi ställt vita möbler mot och sen lyft rummet med vinröda och limegröna detaljer (matta, gardiner, kuddar, ljusstakar). Riktigt snyggt om jag får säga det själv
Tack för alla tips men jag tycker golvet förstör hela intrycket. Vi bor i hyreslägenhet så därför vill jag inte lägga ner så mycket pengar på det o det är ganska nytt....kanske jag målar/laserar möblerna senare i höst. Vi får se men kom gärna med fler tips!
Nej, det är det som är kruxet med hyresrätt. Kan du inte köpa några hallmattor i modell större i någon mer neutral färg, så kanske det täcker det mesta av golvet
Vi har en (liten och trång) hall med grå tapet och en gräsligt ful brun plastmatta på golvet. Jag har precis gjort en mini-makeover i hallen. Valde mellan vita och svarta möbler men beslutade mig för svarta till slut, det blev toppen. Eller jag använde de befintliga och målade de svarta; en liten hylla som står på golvet (vit tidigare) ett spegelnyckelskåp. Köpte en vit lampa på rean på Hemtex, lite zinkhinkar att lägga sonens skor och mössor i, vita rottingkorgar till hyllan. Svarta mattor med grå rand på Rusta och sedan gjorde jag en liten fotovägg på en av väggarna. Tog en massa familjekort och satte i ramar. Hade inte tillräckligt med svarta ramar men målade ramarna svarta också. Blev toppen. Mattorna på golvet gjorde också att man inte tänker på att plastmattan är gräslig. Nu när allt är enhetligt kan jag växla med accentfärg, just nu turkosa ljuslyktor.
Ni kan inte köpa plastgolv och rulla ut ovanpå? Vet inte hur bra det funkar i praktiken, bara en tanke som slog mej.