• mamma2kids

illaluktande diskmaskin

har aldrig haft diskmaskin innan.så undrar vad jag ska göra???

• Svar på tråden illaluktande diskmaskin
  • Mammis73

Det finns rengöring som man köper på affären som man kör i en tom maskin, sen finns det även en grej som man köper på affären som man har i maskin alltid som luktar gott . Testa det .

• Anova

Det finns diskmaskinrengöring att köpa i vanliga butiker.
    Det är en plastgrej med rengöringsmedel som du lägger i bestickkorgen och så kör du ett diskprogram utan någon disk i.
    Så brukar de lukta bättre.

• LillaFlamman

Det finns en rengöring från Finish att köpa, brukar stå där maskindiskmedlet står, platt avlång flaska, ska köras i tom maskin på nedre planet i minst 60 grader (instruktioner står på flaskan). Kostar runt en femtilapp har jag för mig, sen kanske det finns något husmorstips men kan inga, kan tänka mig att citroncyra är bra eller ättika.

• Kya

diska oftare. disken ruttnar, vettu.

27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 1 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • mamma2kids

jag diskar 3ggr per dag så
    har bara sett salter o sånt på hemköp.det är väll inte det ni menar?
    måste kolla i nån större butik i helgen.

• Kya
    mamma2kids skrev 2009-07-31 14:08:29 följande:
    jag diskar 3ggr per dag så har bara sett salter o sånt på hemköp.det är väll inte det ni menar? måste kolla i nån större butik i helgen.
    ja då är det inte illaluktande disk.
    men köp maskindiskrengöring. det finns i de flesta mataffärerna som är snäppet större än kiosken i hörnet.
    27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 1 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • Fidelis ad urnam

kör maskinen tom, när du hör att den fylls upp med vatten, öppna luckan och häll i 1 dl ättika, kör klart
    Detta gör att maskinen rengörs och det luktar fräschare.

Forgive your enemies, but never, never forget their names
  • LillaFlamman

Flaskan vi pratar om står i samma röra som salterna o spolglans, det du kan känna igen den på är att den är väldigt platt och att halva vätskan i är blå andra halvan genomskinlig.

• 4 grabbar

mitt maskindiskmedel jag köpte sist stinker spyor i hela maskinen efter disk

• greeneyes

Om det inte luktar illa efter att du kört maskinen, utan bara när den är full med skitig disk så är det disken som börjar ruttna lite. Låt bli att stänga luckan till maskinen helt, för det blir ju instängt och ruttnar lättare annars. Men jag rekommenderar också en sån där liten doftgrej (ser typ ut som såna med färgad vätska man har i toaletten när man spolar, fast bland diskmedel o sånt i affären istället).

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • mamma2kids

maskinen luktade satan efter att jag diskat.kör maskinen 3ggr dag.
    fixade bort lukten igår kväll.så den va bara skitit på ställerna där man inte kommer åt för hand.

• mamma2kids

behövdes inga medel för just det.tog mr muscles toa rengöringspulver.10kr.kostar det.hehe.billigt o bra.disken blir mycket renare nu också.och maskinen luktar fräscht,är som ny.

• Eluana79

En fraga skoljer du av din disk innan du stopapr in den i maskinen? Om inte sa har du problemet dar. Rengorings flaskor i all ara men det ar inte bara silen i en diskmaskin som skall rengoras. aven "vattenpropellrarna". dar sammlas matrester och annat gottigt innuti som borjar lukta da det ruttnar, darfor rekomenderas att gora en stor rengoring av diskmaskinen en gang per manad mera sallan om man e noga med att skolja av disken innan.

Svar på tråden illaluktande diskmaskin