depression och ångest... livet förstört
Jag fick barn för 2 år sedan. Allt var jättebra. Efter lite drygt ett halvår som mammaledig började jag bli deprimerad, och det blev tydligen värre och värre. trodde det blev bättre när jag började jobba, men det blev det inte. jag måste ha förträngt en massa saker. Jag var inte längre samma person. Jag gjorde saker som jag aldrig skulle göra i vanliga fall. jag inledde en affär med en annan man, som var gift. han lämnade frun och flyttade inte till mig, strax efter att min dåvarande sambo flyttade ut. jag var helt känslokall över den separationen. Märkte ganska tidigt att relationen med den nya mannen inte funkade. Inte mellan oss eller mellan barnen. men ville väl inte se det ändå direkt, så jag intalade mig själv att allt var bra.
När min son fyllde 2 år vaknade jag liksom till. Delade dagen med hans far. På kvällen såg jag att hans säng var tom, och bröt ihop. Trots att det varit så många andra nätter... Jag insåg då att jag inte ville ha det såhär. Vill inte dela min sons tid. Vill ha hela familjen. Vill inte ha något alls med den andra mannen å göra. Han ser inte ens ut som samma person nu när jag ser han.
Jag är tillbaks! Fick en chock när jag insåg vad jag gjort. Att jag förstört allt som någonsin betytt något för mig. Jag minns nästan ingenting av det gångna året. Bara några få bilder.. Har förlorat så mycket. Både tid med min son, och mitt livs kärlek. Jag är liksom kvar i hur allt var efter att min son föddes, sedan vaknar jag upp och ser att jag har förlorat allt.
Jag skulle göra vad som helst för att få tillbaks den tiden. Å mannen jag älskar.
Jag vet inte vad jag ska göra.
Har sån enorm ångest. Det kryper i kroppen... hade jag inte min son så hade jag nog gjort många drastiskt saker... Orkar inte med detta längre...
Hur ska jag få tillbaks mitt liv?! Hur ska jag få tillbaks mannen jag älskar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-31 18:32
ingen som har något att säga om detta... några ord som kan hjälpa mig...