• jessica83

Hjälp mig hitta hobby/aktivitet utanför hemmets vägar!!!

hej allihopa

nu håller jag på att bryta ihop av att alla dagar är likadana.
    jag är mammaledig och sambon långtids sjukskriven.
    så vi går juh varandra på nerverna varje dag
    och alla dessa onödiga konflikter

ungarna vaknar
    frukost kl 8
    lek och bråk och tjat fram tills
    lunch 11.30
    mer lek bråk och tjat fram tills
    mellis 14.00
    barnen sover fram tills 15-16
    lek och bråk och tjat
    middag 17.00
    lek bråk och tjat
    kvällsmat 19.30
    barnen sover 20.00-7.00

och så börjar vi om.....

som sagt jag behöver komma ut och göra något roligt för min skull, men har ingen aning om vad =(
    mina hobbys jag har har ju med hemmet att göra, och scrappar gärna på kvällarna när barnen sover.

sambon har inga problem med att ge mig "egentid" men vad ska jag hitta på då?
    ända gångerna jag har egentid nu är när jag sticker iväg och storhandlar 2 gånger /månaden ca 2 timmar per gång!

konstigt att man bryter ihop lixom =)

så snälla ge mig tips

//jessica

• Svar på tråden Hjälp mig hitta hobby/aktivitet utanför hemmets vägar!!!
  • Mama Africa

börja träna? gym? simning?

• WaitingInVain

Känner igen motivationsproblemen när hobbyn normalt är inom hemmets fyra väggar. (Jag är likadan.) Finns det ingen typ av motionsform du kan ägna dig åt, t ex skogspromenader och ta med med kameran. Bestäm dig att hitta ett häftigt objekt att fota varje dag, eller nåt åt det hållet?

Bor du i en större stad, bestäm dig för att avverka ett museum varje vecka (de har ju oftast gratis inträde) eller kolla upp om Friskis & Svettig kör mamma&barn gympa där du bor.

Det måste finnas fler stugsittare här som brottas med samma bekymmer - jag hoppas det ploppar upp fler förslag. Själv kommer jag hålla ett öga här!

• bomman

Jag har börjat jogga! Aldrig varit ett jogging-fan men öppetiderna på gymmen och friskis där jag bor funkar inte med vårt familjeliv. Så nu joggar jag! Jätte skönt och avkopplande!
    Så det är mitt tips ut och jogga en stund.

• Mandarina

Fika med en vän.

Ta upp en gammal hobby/motionsform som du sysslade med när du var yngre.

Träffa folk via familjeliv.

• jessica83

jag bor i göteborg, så det finns säkert något man kan hitta på.
    problemet är ju bara vad =)

jag har funderat på någon gym aktivitet, men problemet ligger också i ekonomin, gym kostar ca 300/400 hundra i månaden, vilket är väldigt mycket för oss.

museeum var en bra idé men tyvärr så har jag redan förbrukat den =)

fler tips önskas

• Mandarina

Finns tydligen nåt som heter citypolarna.se om man vill träffa nytt folk.

Har dock ej testat.

• jessica83

vänner? vad är det för något!?!?

dem försvann iom att jag blev störtförälskad som tonåring och prioriterade förhållandet framför vännerna.

men det är jag glad för idag, eftersom mina barn blev till med denna underbara kille =)

• Laire

Någon kvällskurs kanske då? Det kan dock vara så att du får stryka en åttondel av föräldrapenningen de dagarna du är där beroende på tiden och hur FK ser på det. Det finns ju säkert matlagninskurser och kanske scrappingkurser om man inte vill gå något strikt teoretiskt.

Svar på tråden Hjälp mig hitta hobby/aktivitet utanför hemmets vägar!!!