• Mamahanna

slempropp och omföderska

Hej
    När slemproppen släpper och man e omföderska kan man förvänta sig förlossning snabbare då än om man e förstföderska eller finns det dem omföderskor som ändå fått vänta tiden ut eller gått över tiden efter slempropp släppt? kram

• Svar på tråden slempropp och omföderska
  • optimisten

Jag är omföderska och väntar nu mitt tredje barn. Min dotter föddes i v.37+0 och då gick slemproppen ca 3 dagar innan och det började med att vattnet helt plötsligt gick på natten. Jag tror att lossnar slemproppen så kommer bebben snart fast att vissa hävdar att man ändå kan gå hela tiden ut. Men enligt min bm så är det högst en vecka kvar till förlossning. Men det är klart att man måste vara säker på att det verkligen är slemproppen som har gått och inte bara rikliga flytningar. Har din slempropp gått?

• Nisen

Min slempropp gick en vecka innan bf, och på bf dagen kom han.
    Det var mitt andra barn...
    Med mitt första barn gick slemproppen samma dag som värkarna satte igång.

• Mamahanna

Jo då..min slempropp har allt gått..det gick inte att ta miste på den snorlobban!! det kommer lite mer idag..börjar så smått känna av värkar...hmmm...kanske nästa vecka då?

• optimisten

Eller tidigare kanske nu i helgen redan:) Hur stor var bebben i magen nu dvs vikt och längd eller de kanske inte gjorde ett ultraljud när du var på förlossningen? Jag tänkte eftersom han kunde beräkna ungefär vad bebben kommer att väga när den är fullgången.

• Mamahanna

Optimisten: nej dem gjorde inget ultraljud han sa att det är ganska så meningslöst att göra det på stora barn..men han kände med sina erfarna händer, vet inte hur han fick ihop ekvationen 5kg men han sa också att har du fött ett barn 4.5 så kommer andra inte vara mindre..men han sa att magen inte kändes mega stor för tiden...men lite över. Han tyckte det var onödigt att det skulle gotta till sig två veckors över tid...
    Men det verkar som om bebisen vill komma ut snart!
    Det är så märkligt med detta barnet men jag har aldrig haft så mycket intuitions känslor som under denna grav. Jag känner det är en pojke...e nästan 100 på det..jag kände bebisen kommer innan bf..att den kommer ha brottom och att förlossningen kommer vara snabb..å jag känner att bebisen kommer välja ett datum med en 6:a i..å den 16:e ligger ju farligt nära nu.... Jag vill inte verka som toka-allan men det e sjukt asså vilka känslor jag haft under denna grav, ska bli kul att se om det stämmer!
    Nån mer omföderska???

Svar på tråden slempropp och omföderska