• Linn

åka karusell gravid?

Någon som har frågat sin barnmorka eller vet till 100% om det är ok att åka karuseller när man är gravid? Jag och min sambo hade tänkt åka till Liseberg med några vänner nu i nästa vecka, är i v 30. Jag pratar alltså inte om farfarsbilar utan mer berg och dalbanan osv :)

Har inte tid hos min barnmorska förren om 2 veckor, glömde fråga sist och det är omöjligt att komma fram den korta timmen de har telefontid nu under semestertid.

• Svar på tråden åka karusell gravid?
  • Bananskal

man ska inte åka dom karuseller där dom varnar personer med ryggproblem att åka.
    sen får man ju undvika dom där magen kan komma i kläm också =)

• Linn

okej :).Hoppas de inte är många då, älskar liseberg :) Kan ju iof åka dit igen efter bebis tittat fram :p

• ankilii

Nej det är inte bra att göra. Jag va på en festival och ville åka nåt som såg ut som virvelvinden och ett antal andra. Jag frågade de som skötte grejerna om jag fick åka men de sa att det är inte bra. Sen visade de små skyltar som oxå satt intill karusellerna med ett kryss över en gravid kvinna. Så för ditt barns skull ifall ifall någonting skulle kunna hända så hoppa över det, det gjorde jag fastän det inte var så roligt att se alla andra åka och ha roligt.

• BubbelBoom

Det står på karusellerna vilka gravida får åka och inte åka. Men det är ju ganska uppenbart att gravida inte får åka kanonen eller balder och andra "snabba" karuseller.

Svar på tråden åka karusell gravid?