• MySweetChocolate

Dressing eller krydda till pastasalladen, har du tips på någon god? :)

Hej!

Jag äter mycket pastasallad i olika former. Men en sak som alltid blir lika tråkigt är det här att det känns så smaklöst. Jag vill ha lite mer krydda och sting i det hela!
    Men jag vet inte alls vad jag ska kunna göra för marinad eller liknande till pastan.

Någon som har tips på någon god? Eller någon god krydda?

Alla tips är välkomna!

• Svar på tråden Dressing eller krydda till pastasalladen, har du tips på någon god? :)
  • Ärla Minou

jag gillar att mosa fetaost i gräddfil till. Rimligtvis borde det gå att ha en dressing med citronsaft, lite citronskal, raps/olivolja, salt och peppar och vitlök till en pastasallad med tex avocado i... är gott...

• MySweetChocolate

Ärla Minou skrev 2009-07-31 22:09:54 följande:

jag gillar att mosa fetaost i gräddfil till. Rimligtvis borde det gå att ha en dressing med citronsaft, lite citronskal, raps/olivolja, salt och peppar och vitlök till en pastasallad med tex avocado i... är gott...
    Låter smarrigt! Får prova det...
  • jojjo100

Jag brukar blanda ner pesto i pastan eller strö en påse "Italiensk salladsdressing" (tror det är Knorr) + lite olja över pastan och sen i med resten av ingredienserna. Mums tycker jag och familjen

• MySweetChocolate
    jojjo100 skrev 2009-07-31 23:03:47 följande:
    Jag brukar blanda ner pesto i pastan eller strö en påse "Italiensk salladsdressing" (tror det är Knorr) + lite olja över pastan och sen i med resten av ingredienserna. Mums tycker jag och familjen
    Pesto? :-P
  • JackieDaniels

Felix Caesardressing är ruskigt god till de fletsa sorters pastasallad

• FrökenLarsson

Italiensk vinägrett är min absoluta favorti i pastasalladen.
    Fungerar utmärskt för dom som tycker om det syrliga

olivolja, rödvinsvinäger, en klick pesto, salt och peppar.

Underbart gott

• carola1977

Jag gör egen dressing med olja (fast nu för tiden oftast bara vatten för jag gillar inte olja) vinäger, salt grillkrydda och vitlökspeppar. Smarrigt på all sallad tycker jag .

• MySweetChocolate

Tack för alla tips! Kom gärna med fler förslag!

• Mimi83

Finns en pestodressing som är riktigt god!! Druvan heter märket och dom finns i glasflaska!! Har alltid en sån hemma! =)

Va sugen jag blev på pastasallad nu!! Mmmmmm!

• MySweetChocolate
    Mimi83 skrev 2009-07-31 23:27:06 följande:
    Finns en pestodressing som är riktigt god!! Druvan heter märket och dom finns i glasflaska!! Har alltid en sån hemma! =)Va sugen jag blev på pastasallad nu!! Mmmmmm!
    Låter gott, men jag vet inte avd pesto är? Måste kolla upp det!
  • Betty Boop
    MySweetChocolate skrev 2009-07-31 23:42:34 följande:
    Låter gott, men jag vet inte avd pesto är? Måste kolla upp det!
    Pesto är en röra/blandning av olivolja, basilika, pinjenötter och parmesanost. Det säljs färdigt i små glasburkar vid pastahyllan.
  • emtono

Det är kanon gott att mixa basilika eller persilja eller likanande med olja också, mycket örter ska det vara, färska såklart. Och med en gnutta salt och peppar i. :)

• ajmaj

Om du köper färdigtärnad fetaost (tex ICA´s) så kan du använda oljan den är marinerad i för att ge lite smak till pastan.
    Bara att hälla på och röra runt när pastan är kokt.
    Osten är ju såklart också god att ha i salladen :)

Ta inte för mycket bara, det blir inte så gott om det är för oljigt!

• luzorsus

grön pesto-pinjenötter och basilika, sen finns det röd pesto oxå som är baserad på soltorkade tomater

• Lillstrumpa79

Här kommer mitt recept
    Blanda en sås på lite creme fraiche & ett paket vitlöksphiladelphia + lite peppar.
    I med pasta, fetaost, halverade coctailtomater & finhackad rödlök - mums

• Lilla fii

Ett tips är att koka pastan med en buljongtärning, gärna örtbuljong, det ger god smak..

Mamma till prinsessan Nomi 22/6-07
Svar på tråden Dressing eller krydda till pastasalladen, har du tips på någon god? :)