• Yo gabba gabba

Resa till Usa med tvillingar om 5 månader och en 2,5åring. Packlista för handbagaget??

Hej,

vår familj ska åka till Usa om 3 veckor och jag skulle vilja ha lite tips på packlista för handbagaget. Tror jag har lite koll men vill gärna ha tips så jag inte glömmer nåt.

Barnen är 3stycken och är 2,5år och tvillingarna är 5 månader och ammas helt.

Vill ha tips på reseapoteksgrejer som kan/måste tas med som handbagage och andra fiffiga grejer att hålla 2,5åringen sysselsatt i först 2 timmar och sen framför allt på nästa flight som är 10 timmar.

Vi kommer även att ta med 3 stycken paraplyvagnar som kan användas på Amsterdams flygplats vid mellanlandningen, samt 2 bärselar till tvillingarna för att lättare kunna gå ombord på planet när vi lämnat ifrån oss vagnarna vid gaten.

Tacksam för alla tips!

• Svar på tråden Resa till Usa med tvillingar om 5 månader och en 2,5åring. Packlista för handbagaget??
  • evaoregon

Klädbyte för samtliga i familjen, även de vuxna. Det är inte så kul för vuxna att sitta i samma kläder hela flygresan om man t ex får kräk på sig ifrån något barn.

Finns det tv på planet så borde det roa det äldre barnet ganska länge. Sist vi flög (vi bor i Portland, Oregon) så hade barnen individuella tv-apparater och det roade dem hela resan. Annars rekommenderar jag små böcker med klistermärken, små leksaker, pixiböcker etc.

Jag vet inte om man får ta ut vagnarna vid mellanlandning, det har jag ingen erfarenhet av. Bärsele är bra, det är det enda jag använt vid mellanlandningar (vi har aldrig haft vagn med).

Vart ska ni flyga? Och med vilket bolag?

• Mula69

Hej,

jag reste med min 2åring till Los Angeles via Heathrow här i maj och det var en fantastisk upplevelse i det stora hela och resan gick faktiskt över förväntan.

Förutom det självklara som blöjor, egna kudden/mysfilten/mysdjuret, ombyte osv så är det toppen att ta med snacks i absurdum. Är det någon gång som jag kan tänka mig att frångå matrutiner så är det på en resa att detta slag. Allt blir upp och ner och hur cool man är försöker vara så märker barnen att man är lite stressad och då är snacksburken en skänk från ovan. Den gjorde att vår kille satt ner, tappade fokus på allt annat och bara mös med sin egen snacksburk den tiden vi behövde få fixat med handbagaget, käka lite egen mat eller vad det kan vara.

Vi hade med lite kritor och sånt men min upplevelse är det mest låg på golvet eller mellan stolarna så det var mest jobbigt. Däremot att ta med böcker eller lite större leksaker, typ bil eller vad det kan vara, var kanon. Om ditt barn gillar att se på film så är det ju toppen med egen TV, om det inte finns kanske ni kan fixa en liten DVD.

Jag kan också tipsa om att ta med stora skor även för ert större barn för jag upplevde att även vår sons fötter svällde under resan och när man ska gå av sig lite energi är det inte skönt med skor som klämmer.

När det gäller paraplyvagnar så vet jag inte riktigt hur det funkar på Shiphol, men på Arlanda var dom stenhårda med att checka in allt så dubbelkolla detta.

Lycka till och ha en skön resa!.-)

• Yo gabba gabba

Vi ska åka med KLM till Los Angeles via Amsterdam och hem med Air France via Paris.

Har just insett att jag gjort en tankevurpa med paraplyvagnarna på Shiphol, det är klart att jag inte kan få ut vagnarna vid mellanlandningen... Så det blir alltså att bära runt varsin tvilling på magen och låta 2,5åringen gå då eller? Brukar kanske finnas lånevagnar?

Man kanske inte ens får behålla paraplyvagnen fram till gaten på Arlanda utan måste checka in den direkt vid incheckningen?

Hmmm.. blir spännande.

evaoregon skrev 2009-08-01 17:20:28 följande:
    Klädbyte för samtliga i familjen, även de vuxna. Det är inte så kul för vuxna att sitta i samma kläder hela flygresan om man t ex får kräk på sig ifrån något barn. Finns det tv på planet så borde det roa det äldre barnet ganska länge. Sist vi flög (vi bor i Portland, Oregon) så hade barnen individuella tv-apparater och det roade dem hela resan. Annars rekommenderar jag små böcker med klistermärken, små leksaker, pixiböcker etc. Jag vet inte om man får ta ut vagnarna vid mellanlandning, det har jag ingen erfarenhet av. Bärsele är bra, det är det enda jag använt vid mellanlandningar (vi har aldrig haft vagn med). Vart ska ni flyga? Och med vilket bolag?
Svar på tråden Resa till Usa med tvillingar om 5 månader och en 2,5åring. Packlista för handbagaget??