• Anonym (aj)

Svider och sticker i läpparna

Jag håller på att bli galen på mina läppar då jag haft problem med dem i flera år! Oftast är de att de är supertorra och det spelar ingen roll vad jag smörjer med, men ibland händer det att de liksom tappar skinnet, som nu.
    Läpparna blir lite rödare, som att jag har läppstift, pga att det inte finns något skinn på dem direkt. Det svider och sticker och min Locobase repair salva som jag smörjer med bara glider på mina glansiga läppar.
    Jag har som sagt haft så här förut, men nu har det hållt i sig i flera daga utan förbättring, det är så obehagligt.

En hudläkare har kollat på dem ett par gånger, men han hittar inget fel och han går inte in för det heller. Dessutom är ju inte läpparna så dåliga när jag kommer dit, det är typiskt. Sist jag var där bad jag om ett kontaktallergitest, men det visade ingwet utslag.

Nu har jag kommit på att jag kanske är allergisk mot någon föda (varför måste man komma på sådant själv?) men jag har ingen lust att gå dit igen med "småsaker". Ingen lust att gå till VC med detta heller, för de suckar ju bara om man kommer känns det som.

Tror ni att det kan vara allergi eller kan det vara något annat? Visst kan jag stå ut, men svedan och stickningen är riktigt obehaglig att känna hela tiden.
    Tycker ni att jag ska gå till VC eller finns det något annat ställe man kan gå till?
    Det är ju knappast patientens fel att man får gå till VC med småsaker, det finns ju inget annat sälle att gå till.

• Svar på tråden Svider och sticker i läpparna
  • The Black Lady

Allergi är absolut inga "småsaker".... Ring din VC ock kräv en allergiutredning.

• Anonym (aj)

The Black Lady skrev 2009-08-01 09:20:48 följande:

Allergi är absolut inga "småsaker".... Ring din VC ock kräv en allergiutredning.
    Tack så mycket för svaret!
    Nej, det borde inte vara en småsak, men läkare brukar få mig att känna mig som en hypokondriker. Får väl ta tag i det och ringa då kanske.
    Vet en jättebra privat mottagning, men de öppnar inte igen förrän om tre veckor och det känns lite långt fram.
    Har även blemmor/finnar på bröstkorg och rygg och det kan ju höra ihop med läpparna. Om det är någon allergi.
Svar på tråden Svider och sticker i läpparna