• MelvinsPappa

Hur kan man få kontakt med andra sidan?

Hej allihop!

Jag är intresserad av hur man kan kommunicera med "andra sidan". Vilka sätt finns och hur fungerar det? Hur gör man det lättast?

• Svar på tråden Hur kan man få kontakt med andra sidan?
  • ukochana

Det lättaste om man inte är särskilt medial, är väl anden i glaset.
    Men det är väl egentligen inget att rekommendera eftersom man lätt får kontakt med lägre stående väsen som är ute för att "jävlas", har jag lärt mig av egna erfarenheter...

Men annars kan jag rekommendera "Nybörjarens guide till medialitet" av Larry Dreller.

Lycka till!

• MelvinsPappa
    ukochana skrev 2009-08-01 12:41:29 följande:
    Det lättaste om man inte är särskilt medial, är väl anden i glaset.Men det är väl egentligen inget att rekommendera eftersom man lätt får kontakt med lägre stående väsen som är ute för att "jävlas", har jag lärt mig av egna erfarenheter...Men annars kan jag rekommendera "Nybörjarens guide till medialitet" av Larry Dreller.Lycka till!
    Tack så mycket för tipsen! Jag har provat anden i glaset. Med mycket possitiva erfarenheter, men tyvärr med negativa också. Andar som utger sig för att vara någon de inte är och precis som du skrev bara vill jävlas.
  • trohoppochkärlek

Hej:) ta kontakt med ett seriöst medium, dom brukar vara duktiga och klockrena i sina svar. Det finns tyvärr oseriöst med, så var noga och kritisk när du ska välja. berätta inget om dig själv eller din livssituation, ett seriöst medium kan berätta ändå. Lycka till

• xerox

Du bör vara medveten om att "andra sidan" endast existerar i din hjärna, som sk hjärnspöken. Den finns INTE på riktigt.
    Och att få kontakt med "andra sidan" är således omöjligt. Om du nu ändå får för dig att du har kontakt med andra sidan, bör du nog söka hjälp, eftersom du då klassas som mentalt sjuk.
    Några frågor på det?

• Fridayyy
    enbebisimagen skrev 2009-08-01 18:55:22 följande:
    Du bör vara medveten om att "andra sidan" endast existerar i din hjärna, som sk hjärnspöken. Den finns INTE på riktigt. Och att få kontakt med "andra sidan" är således omöjligt. Om du nu ändå får för dig att du har kontakt med andra sidan, bör du nog söka hjälp, eftersom du då klassas som mentalt sjuk.Några frågor på det?
    Hur vet du vad som finns och inte finns? Själv har jag ingen kontakt men jag tror ju att det finns nåt, det är ju så mycket inte människans hjärna kan förstå, ex att rymden är oändlig..känn på den du!!!!!!!
  • Trollet Ludenben
    enbebisimagen skrev 2009-08-01 18:55:22 följande:
    Du bör vara medveten om att "andra sidan" endast existerar i din hjärna, som sk hjärnspöken. Den finns INTE på riktigt. Och att få kontakt med "andra sidan" är således omöjligt. Om du nu ändå får för dig att du har kontakt med andra sidan, bör du nog söka hjälp, eftersom du då klassas som mentalt sjuk. Några frågor på det?
    Håller med totalt... hjärnspöken är det enda som finns.
  • Fridayyy

Trollet Ludenben skrev 2009-08-01 19:01:45 följande:

Håller med totalt... hjärnspöken är det enda som finns.
    Hur kan du veta det???
  • Trollet Ludenben
    Fridayyy skrev 2009-08-01 19:03:07 följande:
    Hur kan du veta det???
    Därför att det har forskats i det oaöndliga säkert sen 1800talet om detta. Hur mycket det än forskas har ännu ingen kunnat bevisa nåt. Det som inte, trots hur mycket forskning som helst lyckas bevisas finns inte. Det enda som existerar är tro... man får tro vad man vill vem vetenskapen är det som bevisas. Andra sidan, när bevisade vetenskapen den??
  • Eisa

För mig räcker det att säga högt "XXX, om du finns nånstans så visa mig ett tecken nu!" och då brukar nåt hända. Inget läskigt, bara en vink att "ja jag finns".

Men jag har bara gjort det två gånger, vill ej utnyttja.

Jag vet att det låter helt stört och orimligt men det är faktiskt sant det här.

• Trollet Ludenben

haha fint sätt att träffa alla döda på

Elvis, om du finns någonstans ge mig ett tecken...

väntar...... väntar..... väntar....

Nähä, det gick inte Elvis kom inte... attans. Jag fick verkligen förhoppningar där.

Svar på tråden Hur kan man få kontakt med andra sidan?