• PappaiMaj

Vad finns det för nattjobb?

Lånat min sambos familjeliv då jag glömt bort mitt lösenord :P

Efter mammaledigheten vill jag börja jobba!
    Har aldrig haft ett jobb i hela mitt, ingen utbildning, inga betyg alls från skolan
    då mitt liv varit rörigt. (Inga påhopp tack)
    Har länge funderat på vad jag vill bli men har inga särskilda drömmar.
    Men något som skulle passa mig perfekt är kvälls/nattjobb!
    Vad finns det för natt/kvällsjobb som inte kräver utbildning?
    Någon som vet? Tacksam för svar...

• Svar på tråden Vad finns det för nattjobb?
  • MissLaila

Här är en till som aldrig haft något jobb, (ja ett sommarjobb när jag va 16, i 3 månader som jag inte ens skötte) ingen utbildning, inga ordentliga betyg, har några ämnen men det går att räkna på två händer. Mitt liv va kaos inna jag träffade min sons pappa..

Idag är jag personlig assistent, fast jobb, och för det mesta nattjobbare. Jobbar typ 3 kvällar i månaden.. Har jobbat där sedan i Maj 2008, fick fast Maj 2009. Jag hade riktigt bra flyt, hade sökt ca 100 jobb på 3 månader, och så en dag ringer dom upp mig och bara någon vecka senare var jag anställd..

Som personlig assistent spelar det egentligen ingen roll om du har utbildning eller ej.. Eftersom du jobbar så nära en brukare så är personkemi det viktigaste... Bara för att man har en jätte bra utbildning betyder ju inte det att du passar som person..

Lycka till!

• StilaM

McDonalds, Statoil, SevenEleven och andra nattöppna hak behöver ju folk i kassan. Ofta räcker det att du är pigg och käck, inte för gammal och lärbar.

• Lillstrumpa79

Sök inom vården. Personlig assistent, biträde på äldreboende etc. Då får du gå bredvid tills du lärt dig & sedan gå en kort utbildning för att få ge medicin till de som behöver.
    Annars tror jag du kan söka på t ex bagerier eller andra fabriker som packar sina produkter nattetid. Lycka till!

Ps
    Jag är 30, har ingen relevant utb. & har alltid haft jobb så det går om man är envis & framåt
    Ds

• Pallas

Lagerarbetare, busstädning, personlig assistent, restaurangdiskare, bartender...

• PappaiMaj

Mislaila: Oj det låter ju super! Trodde hoppet var ute...

Jag är bara 20år så jag borde väl ha en chans...
    har trott att de varit helkört. Inget körkort har jag heller.
    de är väl ett hinder i vissa jobb?

jag bor i härnösand

• mittenavapril

tidnigsbud, nattöppna fik, bensinmackar....

• Lillstrumpa79

Ett tips är att inte leta för mycket annonser. Jag har fått mina jobb genom att ringa eller besöka de ställen jag velat arbeta på. En gång öppnade jag tel.katalogen & ringde till äldreboendena & berättade att jag ville jobba natt, blev tim.vik på andra försöket.

• MissLaila
    PappaiMaj skrev 2009-08-01 13:25:51 följande:
    Mislaila: Oj det låter ju super! Trodde hoppet var ute... Jag är bara 20år så jag borde väl ha en chans... har trott att de varit helkört. Inget körkort har jag heller. de är väl ett hinder i vissa jobb? jag bor i härnösand
    Jag är 21år, har en son på 3 år (är nu gravid..)
    Inget körkort..
    Klart du kan hitta nått.. =)
  • Pallas
    Lillstrumpa79 skrev 2009-08-01 13:31:05 följande:
    Ett tips är att inte leta för mycket annonser. Jag har fått mina jobb genom att ringa eller besöka de ställen jag velat arbeta på. En gång öppnade jag tel.katalogen & ringde till äldreboendena & berättade att jag ville jobba natt, blev tim.vik på andra försöket.
    Precis, så gör jag också.
  • Neliz
    PappaiMaj skrev 2009-08-01 13:10:10 följande:
    Lånat min sambos familjeliv då jag glömt bort mitt lösenord :P Efter mammaledigheten vill jag börja jobba! Har aldrig haft ett jobb i hela mitt, ingen utbildning, inga betyg alls från skolan då mitt liv varit rörigt. (Inga påhopp tack) Har länge funderat på vad jag vill bli men har inga särskilda drömmar. Men något som skulle passa mig perfekt är kvälls/nattjobb! Vad finns det för natt/kvällsjobb som inte kräver utbildning? Någon som vet? Tacksam för svar...
    Är i precis samma situation som dig. Ingen utbildning och nattjobb skulle passa som handen i handsken. Så jag kollar nog också läget här inne nu då :)
  • PappaiMaj

Men de jag är rädd för är (när man jobbar som vikarie)
    att ja inte ska få tillräckligt med jobb så jag har råd att betala hyran, försöja mig & dottern.. har precis separerat från sambon så ja är ensamstående.
    Man är väl aldrig garanterad så mycke jobb så att pengarna ska räcka till allt :(

• puss

porrklubb. kräver ingen utb och är nattetid.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • Pallas
    PappaiMaj skrev 2009-08-01 13:46:19 följande:
    Men de jag är rädd för är (när man jobbar som vikarie) att ja inte ska få tillräckligt med jobb så jag har råd att betala hyran, försöja mig & dottern.. har precis separerat från sambon så ja är ensamstående. Man är väl aldrig garanterad så mycke jobb så att pengarna ska räcka till allt :(
    Sök som väktare. Du får utbildning.
  • PappaiMaj

puss: haha vadå ska jag bli strippa eller?

pallas: väktare då ska man vara ostraffad & de e inte jag... hamnade i slagsmål med en tjej när jag var 15år och fälldes

• Lillstrumpa79
    PappaiMaj skrev 2009-08-01 13:46:19 följande:
    Men de jag är rädd för är (när man jobbar som vikarie)att ja inte ska få tillräckligt med jobb så jag har råd att betala hyran, försöja mig & dottern.. har precis separerat från sambon så ja är ensamstående.Man är väl aldrig garanterad så mycke jobb så att pengarna ska räcka till allt :(
    Det kan vara tufft i början. Du kan söka & ha flera ställen där du rycker in. Då lär du ha jobb större delen av tiden. Har du tur kan du ju få ett längre vik t ex om någon ska vara mammaledig.
  • jaghopparhögt
    PappaiMaj skrev 2009-08-01 14:00:17 följande:
    puss: haha vadå ska jag bli strippa eller?pallas: väktare då ska man vara ostraffad & de e inte jag... hamnade i slagsmål med en tjej när jag var 15år och fälldes
    Öh? Vad betyder de? Är du en kvinnomisshandlare?
    Hoppas verkligen inte att du får jobb inom vården då!
  • PappaiMaj

jaghopparhögt: haha JAG är TJEJ! gå och lägg dig!

Svar på tråden Vad finns det för nattjobb?