• Anonym (Finnar)

Har börjat att få finnar i min ålder! Så ledsen!

Har börjat få finnar nu i 35 års åldern i pannan och bakom öronen. Det ser ut som finnar men känns om talgfinnar om man säger så. Jag har inte ändrat kost eller andra levnadsvanor o är helt frisk. Ej allergisk mot mat eller liknande.
    Dessa kommer oavsett vad jag äter eller dricker. Nykteriskt och icke rökare. Har sk bland hy dvs törra på kinderna men fetare i pannan, näsan o hakan.
    Har ej haft dessa problem förut. Någon som har samma problem? Ska jag gå till primärvården eller vart bör jag vända mig? Känner mig så ful....

• Svar på tråden Har börjat att få finnar i min ålder! Så ledsen!
  • Anonym (xxxxxxx)

Jag tycker du kan kolla på nätet efter Clearly Gone eller Vilantae. Ett B vitamin. Jag började äta det för några veckor sen.
    Jag har haft problem till och från. Provat Roaccutan, olika antibiotika osv.

• Anonym (Finnar)

Anonym (xxxxxxx) skrev 2009-08-01 13:50:59 följande:

Jag tycker du kan kolla på nätet efter Clearly Gone eller Vilantae. Ett B vitamin. Jag började äta det för några veckor sen.Jag har haft problem till och från. Provat Roaccutan, olika antibiotika osv.
    Ok tack. Har det hjälpt dig antar jag? Tack för tipset, snälla.
  • ElinOlsson

Jag blir finnig av hormnella p-medel.
    Kan det vara något sånt?

• Anonym (xxxxxxx)

Jag tror att det hjälper. Det hindrar fettet från att nå ytan. Man ska äta det några månader innan det riktiga resultatet syns. Nackdelen är att man alltid ska äta det. I början hög dos men sen trappar man ner. I slutändan äter man kanske 5 kapslar om dagen och en burk innehåller 400 kapslar. Clearly Gone kostar 200 kr/burken och Vilantae 400 kr/burken.Typ samma innehåll.

• Anonym (Finnar)
    ElinOlsson skrev 2009-08-01 13:55:15 följande:
    Jag blir finnig av hormnella p-medel.Kan det vara något sånt?
    Jag äter i nga sådana preparat. Tack i alla fall omtanken
  • Anonym (Finnar)

Anonym (xxxxxxx) skrev 2009-08-01 13:57:44 följande:

Jag tror att det hjälper. Det hindrar fettet från att nå ytan. Man ska äta det några månader innan det riktiga resultatet syns. Nackdelen är att man alltid ska äta det. I början hög dos men sen trappar man ner. I slutändan äter man kanske 5 kapslar om dagen och en burk innehåller 400 kapslar. Clearly Gone kostar 200 kr/burken och Vilantae 400 kr/burken.Typ samma innehåll.
    Ok det är bara att googla på det och beställa det i så fall. Tack för hjälpen.
  • linjes

har du lagt om kosten på sista tiden kan det vara så att du får finnar

Svar på tråden Har börjat att få finnar i min ålder! Så ledsen!