• drömmel

Rikliga Flytningar efter ÄL ??

hej

brukar man få rikliga flytningar efter ÄL??

hade vad jag trodde i alla fall ÄL i torsdags... varav vi sexade..
    men nu idag har jag fått rikliga flytningar, inte det där kletiga (har inte haft dom alls)
    det är mer blöta med lite tjockt vitt i...

har jag missat min ÄL... att det är senare än jag trodde eller kan det bli så efter ÄL?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-02 18:17
    Kan uppdatera... idag har jag inte haft mkt flytningar alls...

undrar vad som händer...

• Svar på tråden Rikliga Flytningar efter ÄL ??
  • Myturn

Efter ägglossningen dominerar progesteron i kroppen som för att förbereda livmodern på att det ev. snart kommer dit ett befruktat ägg och därför bildas en propp i livmoderntappern för att förhindra fler spermier att komma dit. Därav vita flytningar som ett resultat av en ökade progesteronnivån.

• drömmel
    Myturn skrev 2009-08-02 19:08:24 följande:
    Efter ägglossningen dominerar progesteron i kroppen som för att förbereda livmodern på att det ev. snart kommer dit ett befruktat ägg och därför bildas en propp i livmoderntappern för att förhindra fler spermier att komma dit. Därav vita flytningar som ett resultat av en ökade progesteronnivån.
    aha vad bra.. tack så mkt för svaret, då måste det inte betyda att jag missat min äl... var så säker på att den var i torsdags...
  • Rae

Jag kanske missuppfattade men det verkar väl som om du har kunnat ha ÄL och att detta med livmodertappen hänt efteråt?

• drömmel
    Rae skrev 2009-08-07 22:49:54 följande:
    Jag kanske missuppfattade men det verkar väl som om du har kunnat ha ÄL och att detta med livmodertappen hänt efteråt?
    mmm jag vet inte men jag tror mig haft ÄL förra veckan på torsdagen... hoppas att någon lite fisk har simmat in i ägget nu.. nu väntar jag i evighet på BIm som är på fredag.. har redan börjat testa :)
    ska ta ett test varje dag tills dess nu tänkte jag:)

hur går det för dig?
  • Rae

Har också BIM på torsdag eller fredag nästa vecka men vill gärna testa innan jag börjar jobba igen på tisdag.

Jag upplever att jag har mer flytningar men annars känner jag inget. Förväntar mig faktiskt mens, men man kan ju hoppas!

Har du fler symtom som är roliga att analysera?

• drömmel
    Rae skrev 2009-08-07 23:12:28 följande:
    Har också BIM på torsdag eller fredag nästa vecka men vill gärna testa innan jag börjar jobba igen på tisdag. Jag upplever att jag har mer flytningar men annars känner jag inget. Förväntar mig faktiskt mens, men man kan ju hoppas!Har du fler symtom som är roliga att analysera?
    jag började jobba kväll den här veckan och har tyckt mig kännna stickningar och värk omvartannant i nedre delen av magen, äggstocksområdet, ljumsken... trott varje gång att ah nu fastnade ägget haha men jag vet inte...:)
    har även mått lite småttsmått illa från och till igår och idag men kan vara för att jag haft huvudvärk men hoppas ju inte det såklart, tänkte att man borde ju inte må illa om man har så lite hcg hormon att det inte ger utslag på test?
  • drömmel
    drömmel skrev 2009-08-07 23:48:43 följande:
    jag började jobba kväll den här veckan och har tyckt mig kännna stickningar och värk omvartannant i nedre delen av magen, äggstocksområdet, ljumsken... trott varje gång att ah nu fastnade ägget haha men jag vet inte...:)har även mått lite småttsmått illa från och till igår och idag men kan vara för att jag haft huvudvärk men hoppas ju inte det såklart, tänkte att man borde ju inte må illa om man har så lite hcg hormon att det inte ger utslag på test?
    glömde med att jag är kissnödig hela tiden och har sjuk svullen mage ( men det har jag haft innan med utan att vara gravid...)

det där med kissnödig kan bero på en misstänkt cysta på höger sida.. ska på CT röntgen för det på torsdag... kanske en cysta som spökar för att jag ska kunna blin gravid med.. men hoppas inte hoppas det tagit sig nu..

var ute med vovven nyss och såg ett stjärnfall, det var det största "eld klot" jag sett... så jag önskade mig.....

god natt
  • Rae

Det låter ju onekligen lovande för din del! Hoppas det tagit sig. Ska du röntgas även om du är gravid?

Jag tog ett test idag, negativt givetvis men det är bara BIM-5 eller -6. Men testlagrets tester ska vara känsliga så jag hoppades lite. Jag har ett sort surr i livmodern men det kan nog vara någon slags PMS också. Hade så för två månader sedan och var så säker på att något var på G men inte då...

Svar på tråden Rikliga Flytningar efter ÄL ??