• llinaa

Jag hatar tripps

de jävla djuren som ser ut som kommatecken. de är ju över allt på kroppen om man är ute

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-02 06:34
    sv.wikipedia.org/wiki/Tripsar

• Svar på tråden Jag hatar tripps
  • Mandragora

Jag kallar dem streck.

Enda gångerna som jag har fått på mig dem är om jag är på landet eller om jag befinner mig i solen och är svettig.

• kaksmulan

ehh, vad är det för djur? Måste googla...

Fast de kanske inte finns här uppe i norr?

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Lalalong

Jag tänkte faktiskt häromdagen att
    "Vad lite trips det är i år, har inte tänkt på dem alls"

Vilken del av Skåne bor du i? Kan det vara väldigt lokala skillnader?

• kaksmulan
    llinaa skrev 2009-08-01 17:48:19 följande:
    sv.wikipedia.org/wiki/Tripsar
    Såg det... intressant. Jag har aldrig ens lagt märke til dem tror jag. Inte bra för att komma från en biologilärare, men man lär sig något nytt varje dag
    Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Baptista

Är de de j**la gröna j''larna som man får smetat överallt på sig är man cyklar? Hatar dem!

I´d put myself first and make the rules as I go
  • Mandragora
    Baptista skrev 2009-08-02 00:04:58 följande:
    Är de de j**la gröna j''larna som man får smetat överallt på sig är man cyklar? Hatar dem!
    Gröna jävlar?

Plötsligt fick jag barndomsminne av att cykla bredvid rapsfälten ... man blev helt svartprickig av rapsbaggarna.
  • CloudBerry the 1st

Har aldrig sett de krypen. Finns inte i Norrland, här har vi dock ett överflöd av mygg, brems och svemygg.

Haha, nej min blogg är inget för dig: cloudberry1st.devote.se/
  • anelia

Sambon svor senast igår över alla tripps han fick på sig när han var ute i trädgården. Jag har inte stört mig så mycket på dem. De bits väl inte, utan det bara killar när de kryper på en.
    Själv blev jag anfallen av rapsbaggar idag när jag var ute i min fina gula t-shirt. Fick snällt gå in och byta om. För det var som ett svart moln runt mig.

Svar på tråden Jag hatar tripps