• Lanloun

kurdiska kläder?

Någon som kan tipsa om någon internetsida eller ngn butik i tex stockholm, göteborg, örebro, karlstad (mellansverige) där man kan köpa traditionella kurdiska kläder??

Ska nämligen förlova mig med en kurdisk man & vill gärna ha fina kurdiska kläder på vår förlovningsfest

• Svar på tråden kurdiska kläder?
  • puss

hör efter med honom, eller nån i hans släkt. de bör ju veta. grattis till förlovningen!!

det är tammefan roligt nästan jämt
  • Lanloun
    puss skrev 2009-08-01 21:16:55 följande:
    hör efter med honom, eller nån i hans släkt. de bör ju veta. grattis till förlovningen!!
    Har har inte så mycket släkt i Sverige, bara hans syster, men det är svårt att kommunicera med henne då hon inte kan så mycket svenska. O min blivande har ingen koll på sådant :P

Tack
  • puss

hans vänner kanske?

• puss

sök reda på kurdisk förening vettja!
    googla på Kurdiska föreningen

• Lanloun
    puss skrev 2009-08-01 21:20:15 följande:
    sök reda på kurdisk förening vettja! googla på Kurdiska föreningen
    Tack för tipset, hittade en här i min stad

Någon annan med tips, vet någon om det finns ngn butik med kurdiska kläder??
  • Mandarin

Hela min sambos släkt brukar få sin klädder upp sydda, tyget brukar inköpas i Kurdistan när någon åker dit. Var bor du?

• Lanloun
    Mandarin skrev 2009-08-02 09:33:01 följande:
    Hela min sambos släkt brukar få sin klädder upp sydda, tyget brukar inköpas i Kurdistan när någon åker dit. Var bor du?
    Jaha okej Jag bor i Karlstad. tyvärr är det ingen som ska åka till kurdistan på ett tag nu..
  • Mandarin

Nej, men du kan ju köpa tyg här också. Något flechigt med gillter och så...
    Ring kudiska förenig en kalstad och fråga om de vet någon som syr upp

Svar på tråden kurdiska kläder?