• pco

Hur har ni med PCO lyckats bli gravid? hur lång tid tog det?

• Svar på tråden Hur har ni med PCO lyckats bli gravid? hur lång tid tog det?
  • Mamma till viljestark dotter

Efter månader av pergotime-behandlingar utan äl, kom en spontan äl och jag blev gravid med dottern Andra gången blev det flera IVF-behandlingar, är nu gravid i sluttampen med tvillingar

Så första gången tog det ca ett halvår, andra gången 4,5 år.

• Omorfia

Jag blev gravid direkt efter p-pillerstoppet. Har inte försökt med nästa än så hur det funkar då vet jag inte. Efter graviditeten så har jag dock haft mer regelbunden mens så min rubbning kanske har rubbats lite? {#lang_emotions_wink}

• pco

okej=) va skönt att du har lyckats grattis :)

tack så mkt för ditt svar, det betyder mkt:)

• Reyngirl

Med första barnet försökte vi i 10 mån innan jag fick hjälp (av privat gyn). Tog en enkel Pergotime-kur som inte tog och sen direkt en dubbel kur som resulterade i en ljuvlig liten dotter (på snart 2 år)
    Med andra barnet var första barnet bara 5 månader och kroppen ägglossade väl i rena förskräckelsen. Blev gravid efter första mensen sen förlossningen och nu har vi en perfekt liten son på 6,5 månader

Har poc-s kan jag tillägga...

• pco

va kul att även du har lyckats, Omorfia=)

tack för att du dela med dig av dina erfarenheter:)

• pco

va kul att ni delar med er av era erfarenheter=)

• Nyfiken gul

mina två äldre barn är p-pillerbarn så där vet jag ju inte riktigt mer än så... diagnosen PCO fick jag för 3-4 år sedan när jag och nuvarande maken började försöka oss på ett barn.

Det tog 2½ år för oss och det skedde spontant. Fick Provera för att stoppa mina hemska blödningar men tog dom bara nån månad sen mådde jag för dåligt av dom så jag fick sluta. Och bara  några månader senare blev jag också gravid...

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • pco

ooj=) då var det verkligen meningen att du skulle ha barn:D grattis!!

• väduren

Själv försökte jag över 2år med mitt ex. Åt mediciner och försökte allt möjligt tills förhållandet tog slut. Kille skyllde på mig och PCO/min övervikt... levt med såna skuldkänslor i över ett år, att det var mitt fel...

Nu träffade jag en kille i juli i år, hade oskyddat sex och blev gravid direkt!? Panik! :)
    har svårt att tro att det är sant, även om jag fått 3 positiva test!?

• pco

okej va kul att ni har lyckats nu då=)

sånna killar som skyller på andra e bara svin och skyller nog på andra för att det är de sälva det är något fel på. men det var ju tur att du hitta din dröm prins och blev gravid direkt=)

grattis:)

Svar på tråden Hur har ni med PCO lyckats bli gravid? hur lång tid tog det?