• HjärtatAlicia

    5-månaders som svettas JÄTTEmycket när hon äter!!!

    Vår flicka på 5 månader svettas jättemycket om huvudet när hon äter. (flaskmatning) Hon får pärlor i pannan, det är helt blött uppe på huvudet och det rinner längs med det lilla håret i nacken.. varför? Bvc kan inte svara på frågan..

    Nån annan som har det sÅ?

  • Svar på tråden 5-månaders som svettas JÄTTEmycket när hon äter!!!
  • Ninno

    Yepp. Min dotter svettas också jättemycket. Speciellt på huvudet. Inte så att det rinner kanske men hon blir blöt på hjässan och på ryggen. Jag tror att det är ganska vanligt faktiskt. :)

  • Toker

    Hade precis samma med stora tjejen och nu med lilla (snart tre månader) , ammar. Det är varmt vara nära plus säkert ganska fysiskt ansträngande att suga i sig all mat du kan vara lugn

  • Tiggergirl

    Emilia oxå, sedan har min dam otroligt mycket hår, men som du skriver, det rinner liksom om henne på pannan.

  • carrro

    när jag låg inlagd med min då 3 månaders kille så frågade jag om just det där med svettningar vid måltider....och en gullig sköterska förklarade för mig att det är som att jogga för barnen ...alltså lite påfrestande... så du behöver nog inte va orolig

  • orgkemisten

    Min 6-månaders blir toksvettig på huvudet, särskilt när hon ammas inför nattsovet. Min systers barn var likadana, så jag har inte reflekterat över att det skulle vara annat än normalt!

  • Vilverin

    Min 4-månaders dotter blir också jättesvettig! Pärlor i hela ansiktet.

  • mammatill2daniella

    Sökte på Google själv nyss just för detta, min pojke på 5 månader blir tokblöt i pannan huvudet och nacken när han äter sin varma ersättning... som jg ser i många svar här så verkar det väl vara normalt. Skönt!

Svar på tråden 5-månaders som svettas JÄTTEmycket när hon äter!!!