• Candra

4 veckors bebis - dreggel

Upptäckte just att min dotter som i morgon är fyra veckor gammal blåste "bubblor" ur munnen, det har jag aldrig sett henne göra förut.
    Enligt vad jag läst så brukar det höra ihop med tänderna, men det kan väl inte vara redan heller?

• Svar på tråden 4 veckors bebis - dreggel
  • KlasStures mamma

min tös har också blåst bubblor länge och hon är nu fyra månader men inga tänder i sikte. så det är nog bara att dreglar mycket helt enkelt. Tänderna kan kanske vara på väg länge eller nåt?

• Jeanette89

Min lillpojke började också dreggla så tidigt men tänderna kom inte förrän 6månader. Tror inte att det bara hänger ihop med tänderna, det är kanske bara det att många barn börjar dreggla just då.

• Ejin

min plutt dreglade skit mkt i flera månader innan tänderna kom... dom flesta bebisar dregglar floder....

• Frida Frida

Kan ju vara tänder... men har hört att många bebisar börjar dreggla efter ett par veckor.

• StilaM

Min lilla har blåst bubblor sedan v 3. Jag tror hon tycker att det är kul. Med stigande ålder blir bubblorna större och större och fler och fler och ibland ser det ut som om hon svalt en flaska såpa!

Hon dreglar också massor (floder - det rinner längs hakan) och tuggar på allt som kommer i närheten. Tänder? Vet ej. Men hon är drygt 3 månader nu och har som sagt hållit på så här i 2,5 månader nu.

• Nenna B

Min son på fyra månader dreglar och gör stora fina bubblor också, på BVC sa de att när bebisen tränar munnen börjar de dregla och blåsa bubbor.

• heidi021

Ja skriver som alla andra.. Min son blir 4 månader och han har dregglat ganska mycket i 2 månader ungefär.. kanske är det tänder eller inte..

Svar på tråden 4 veckors bebis - dreggel