• sommarbarn

Jobba natt - tider och lön?

Frågar åt en vän som inte har dator.

Hon pluggar till undersköterska och funderar på nattjobb.

Hur funkar det för er som har barn i 10-års åldern?

Vilka tider jobbar ni?

Vad tjänar ni? (är det stor skillnad från att jobba dag?)

• Svar på tråden Jobba natt - tider och lön?
  • Snorf

en 10-åring kan väl klara sig till viss del själv, så det e nog inga problem..
    jag jobbar inom äldreomsorgen och jobbar då 21.00 - 07.00

Lönen är helt olika i kommunerna, så det kan jag inte säga nåt om

Mammas Prins Alvin
  • MrsMcC

Jag jobbar också inom äldreomsorgen, i Danderyds kommun. Våra scheman ligger på 67.4%, så vi jobbar inte heltid. Det innebär att vi arbetar 7 nätter under en treveckorsperiod.

Personligen skulle jag inte fixa att ha barn hemma och jobba natt, för jag behöver verkligen få sova på dagarna under jobbveckorna, men det är ju olika från person till person.

• sommarbarn

Hennes barn går i skolan på dagtid.

Jag förstod inte 67,4%, vill du förklara det för mig?

Får jag fråga vad lönen är och hur OB räknas.

• Snorf

jag har en 14 månaders son-både jag och min sambo jobbar natt..
    vi har vart ledig så båda kunnat jobba och v 34 blir det inskolning på dagis, ska bli intressant och se hur det går sen :)

MrsMcC skrev 2009-08-02 05:21:51 följande:
    . Det innebär att vi arbetar 7 nätter under en treveckorsperiod.Personligen skulle
    vilket lyx, jag har 19-21 nätter på ett 6 veckors schema{#lang_emotions_laughing}
    Mammas Prins Alvin
  • regnbågspappan

jag jobbade natt även när jag bodde i USA med en 9 Åring och en 13 åring mitt ex jobbade inte så det funkade rätt bra.. men antar inte din kompis är ensam med en 10 åring för då går det ju inte man vill ju inte lämna en 10 åring ensam på nätterna

• MrsMcC

Heltidsarbete är 100%, i min kommun har jag för mig att det innebär 144 timmars arbete per månad. Jag jobbar 67.4% av den tiden, alltså inte heltid. Inom äldreomsorgen är det inte särskilt vanligt att man jobbar heltid natt, för det är fasansfullt slitsamt för kroppen.

Lönen är individuellt satt i min kommun och brukar ligga runt 20-21K per månad för heltid, har jag för mig. Men, beroende på hur många procent du arbetar blir det ju lite annorlunda.

I Danderyd har vi fyra olika OB-klasser.
    Vardagskväll; 19-22 måndag till torsdag - har för mig att det är 18:- per timme
    Vardagsnatt; 22-07:00 måndag till fredag morgon - runt 30-35:- per timme, minns inte riktigt
    Helg; fredag 19:00 till måndag 07:00 - runt 45:- per timme
    Storhelg; sådana dagar som julafton, nyårsafton osv. - runt 90:- per timme

• regnbågspappan

Oj vilken OB tydligen valt fel yrkesområde jag har 18/tim på nätterna och 16/tim lördag efter 16. VILL ha Handels avtal hehe

• MrsMcC
    regnbågspappan skrev 2009-08-02 05:34:14 följande:
    Oj vilken OB tydligen valt fel yrkesområde jag har 18/tim på nätterna och 16/tim lördag efter 16. VILL ha Handels avtal hehe
    Milda Matilda vilka snåla OB-ersättningar!
  • regnbågspappan

joo jag vet fast skulle inte vilja jobba dag iaf trivs kanon med natt..
    egentligen e det väl bara handelsanställda som drog vinstlotten när de fick sitt OB avtal för LÄNGE sen

• MrsMcC

ja, har inte de typ 100% extra på helger eller något sådant? Har för mig att det var saftigt mycket bättre på helgerna när jag jobbade i affär

• Snorf

Det finns nattis, men det e nog inte till för 10-åringar...:D

Mammas Prins Alvin
  • regnbågspappan

100% efter 20 vardagar och hela helgen efter 20 på fredagar helt sjukt bra ob

• Izabelle W

Jobbar 67,60%
    Startar 20,45-07,00, superbra schema.
    Knegar helg (3 nätter) sedan 2 till (ons-fredag) och sen 2 till (mån-onsdag)
    Sedan är man ledig i 9 dagar.
    Lönen varierar på vårt ställe mellan 20-24,000 kr

• GirlyNoob

Jag jobbar också natt. Dock inte på ett äldreboende utan inom LSS.
    Har 19 nätter på 6 veckor och då är det sovande så min arbetstid är mellan
    17.00-07.15.
    Min lön ligger mellan 16.000-19.000 eftr skatt.

• linjes

Jag har en 10 åring hemma en 12 åring oxå iofs och det funkar bra,dom är hemma med sin pappa när jag jobbar..

21-07
    timlön 105 och ob på det
    64 procent jobbar jag

Svar på tråden Jobba natt - tider och lön?